måndag 18 juni 2012

Uppdatering

En kort uppdatering kring mitt läkarbesök idag. Vätskan i buken hade minskat och de va ju bra, men de hade jag ju känt då jag inte är lika svullen i magen längre. Idag har jag haft lite mera värk i den högra äggstocken. Men de hade oxå sina förklaringar för den hade tyvärr växt ännu mer:/ så nu va den yta som 30st normal stora äggstockar. Så de är väl inte så konstigt att de gör ont. Så jag måste dit om 10 dagar igen och kolla. Skönt att dom följer upp och tar de på allvar!

Han visade oxå på ultraljuden en svart prick, han sa att de eventuellt kunde va en graviditet.. Han ville inte ge några falska förhoppningar då de är allt för tidigt att se, men eventuellt kunde de va nåt där.. Och man kan ju alltid hoppas!
Nej nu skall jag krypa ner i sängen med min älskade sambo och titta på tv. Nu har vi båda semester så de är lite lyx att få lägga sig ihop. Vi jobbar ju annars matt båda två och vi jobbar helt olika så vi går ofta om varandra. Men nu får vi sova ihop ändå till 18:juli!:)

3 kommentarer:

  1. Stort lycka till. //Sthlm anette

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det låter positivt! Angående graviditet alltså. Som jag förstår det så skulle äggstockarna inte ha växt mera om inte din kropp producerat gravidhormon. Det var därför de inte lät mig få ett embryo tillbaka.
    Men även om du blir sjuk - säkert värt det..!
    Lycka till!

    SvaraRadera