onsdag 20 juni 2012

Gravid!?

Har sovit sååå dåligt inatt, hade bestämt mig för att göra ett vanligt hemma test på morgonen innan jag åkte till sjukhuset. Låg och vred och vände i sängen, ville inte helt sova. Nervös ända it i tårna. Är de plus eller är de minus... Hur kommer jag reagera..?

Nå väl när klockan väl ringde sprang jag ner för att kissa på stickan, nervös för att de inte skulle komma nåt kiss..
Men kiss kom de och PLUS blev de direkt! Oj är de sant?!?!? Hjärtat bulta i 170..
Har iaf varit och lämnat iväg mitt blodprov nu, så får se om Åbo hinner få svaren idag och va dom visar..
Just nu känner jag mig, glad, nervös, en aningen ängslig och lite lätt gråtit. Har ändå fått två plus förra året som båda slutade illa.. Men jag ska försöka att tänka positiva tankar!!

De lustiga är att om jag inte hade fått mitt utomkvedshavandeskap så hade det barnet varit beräknat till i len. Alltså till den 21/6
Och ni istället fick jag ett nytt plus den 20/6
Snälla, snälla låt nu detta underbart och så fruktansvärt efterlängtade lilla liv få stanna hos oss!

7 kommentarer:

  1. JÄTTE JÄTTE JÄTTE GRATTIS! förstår att det inte hjälper att jag säger det....meeen försök å tänk i positiva banor, denna gången kommer allt gå bra! massa massa lyckönskningar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tack Tack!! Jag skall försöka släppa mina hjärn spöken och försöka tänka glada positiva tankar! För jag vill verkligen att det skall g hela vägen denna gång!!
      Kram

      Radera
  2. Hej! Jag har läst din blogg ett tag. JAg och min sambo är i samma sits som er ungefär, försökt få barn i två år. och nu testar vi IVF, vi har jgort ett försök som ej lyckades, nu skall vi i morgon sätt in ett ägg ´som vi fick i frysen efter första försöket!
    Jag hopppas verkligen att det är ett liv hos er som får stanna!!!! Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack skall du ha! Skall håll tummarna för att de lyckas för er! Tänk ändå va många det är som faktiskt får kämpa så hårt för ett barn! Skönt att veta att man inte är ensam även fast man inte önskar nån annan att va i samma sits.
      Lycka till nu!!
      Kram

      Radera
  3. Det kanske är ett tecken... det där med datumen?! Kanske ett tecken på att det kommer stanna denna gången. Jag hoppas verkligen att du ska slippa gå igenom samma sak igen.
    KRAMAR

    SvaraRadera