söndag 10 juni 2012

Hur gick de sen?

På torsdag morgon gick jag med bestämda steg till en skötare på avdelningen och sa att jag skulle åka hem! Hon tänkte att jag skulle stanna, men ja sa Neeeeeej!!! JAg har bestämt med läkare att jag skall åka hem nu för min båt går om en timme! Hon ringde upp läkaren och fråga och visst fick jag åka hem.. För läkaren sa... Hon har ingen feber och hon har inte ont!
Va??? ok där stod jag och svettades som en gris, för att jag hade feber! jag torka bort pärlorna från pannan med en pappers servett.. Och jag öm i hela magen! Men ok,.. bra sa jag och så gick jag.. De enda jag ville va att åka hem!! Hem till mitt sjukhus!!
Ingen varken skötare eller läkare som va där under natten kunde svenska.. Jätte dåligt!! Svårt att få fram hur man kände och hur ont eller inte ont man hade..
Läkaren i Finland sa att jag INTE va överstimulerad...

Väl hemma fick jag en läkar tid på fredagen till Gyn, berätta om vistelse i Finland och hur de kändes för mig..
Han berättade att när man plockar ägg så kan de läcka vätska ut i buken. Och när man tagit en massa hormoner så kan den vätskan som sipprar ut irritera bukhinnorna eller nåt sånt.. SÅ de kan ju förklara varför HELA magen känns öm.. Sen gjorde han ett ultraljud och sa att jag visst va överstimulerad!
Han kallade de lindrig överstimulering.. Så han sa att de inte är så konstigt att jag har ont. För jag nämnde att de gör ont så fort jag går.. Så han sjukskrev mig! Tack gode gud.. Hade aldrig klarat av att jobba! Mitt jobb är så fysiskt tungt..
Men de har kännts ok nu, visst har jag varit öm i magen men jag har tagit de lugnt..

MEN imorse slog det till igen!! Helvete va ont de gör!! De känns som att jag skall spricka innifrån, de gör så ont att jag blir illamående nästan direkt.. De enda man känner när man ligger och kvider är ju att fan ge mig MORFIN!
Efter mitt utomkvedshavandesakp har jag svårt att hantera smärta..
Men va är det som triggar igång de här fruktansvärt smärtsamma.. De tog en timme ungefär sen kunde jag sitta upp..

Innan de blev så hade jag tagit min "mus tablett" och de tog inte mer än 10 minuter så kom dessa HEMSKA smärtor.. De va egentligen samma som i Finland.. För där kom oxå de oxå efter att jag tog tabletten... Kanske de blir att den hamnar på ett tokigt ställe och att de är av den jag får så tokigt? de står som biverkning Illamåendae, buksmärtor, spänd buk, livmorderkramper.. Och typ allt de får jag ju på en gång!! Inte en biverkning utan som alla tillsammans!! Jag är inte dirket sugen på att ta dom fler gånger.. Inte för att jag vet om de är av dom..men den smärta jag känner är så fruktansvärd.. Man har så ont att hela hjärtat känns ansträngt.. nej usch... Jag hoppas fasen de vill bita på för jag vet inte om jag vill göra om de här.

(jo just det, läkaren sa oxå att jag hade en tjock slemhinna och att de brukar va ett gott tecken. Vi får se sen då hur gott tecken de kan va)

2 kommentarer:

  1. Vi får verkligen hoppas att allt det onda för något gott med sig! skickar styrketankar! hoppas det blir bättre snart!!!!

    SvaraRadera
  2. Vilken otur du har som fått såna smärtor. Mår du bättre nu? Jag håller alla mina tummar och tår för dig, mest av allt för att du ska "slippa" dricka rosé på midsommar och istället klappa dig om magen och tänka lyckliga tankar :)

    Jag kommer att fortsätta följa din blogg!!
    KRAM

    SvaraRadera