onsdag 6 juni 2012

Alltid nåt!

Som jag berätta igår tror jag så fick vi Ju 3 befruktade ägg.. Idag när vi kom till kliniken så hade dom fryst in två och ett skulle överföras. Började bra med art jag hade för lite urin i blåsan, ut och dricka mer och vänta en stund. Så på 40 minuter drack jag nästan två liter!!! Bussigt jobbigt att ligga i gyn stolen sen. Men hur som helst. De fick och ett embryo blev överfört!:) när allt va klart fick jag akut springa och kissa. Kändes som att de aldrig skulle ta slut och de gjorde lite ont. Åker iaf iväg jag och sambon. Han släpper av mig i ett shopping center och så åker han iväg för att titta på nåt. Måste iaf omedelbart springa på wc, de e svårt att kissa och de gör ont, och de kommer massor... Går iaf iväg till en butik, men efter en stund tvingas jag sätta mig ner.. Börjar få ont! Måste kissa igen. Tar mig till wc och försöker kissa. De går trögt och gör ont!! Jag får så ont att jag blir helt snurrig och mår illa. Tar mig ut till en bänk där jag lägger mig ner! Ont, ont, ont. De går inte över, känns som efter måndagens äggplock!! Efter ett tag är smärtan olidlig, känns som att jag inte får luft och att jag skall sprängas inifrån! Min sambo kommer och hämtar mig och vi åker tillbaka till sjukhuset.finska språket säger jag bara.. Suck!! Med dom kollar upp och kan inte hitta nåt. Tog blodprover och la in mig... Neeeeej!!!! Jag vill ju hem!!! Har en skötare som gör sitt bästa för att prata svenska med mig. Men ändå.. Sambon hade brått hem, men har fått han att ta in på hotell och så har vi sagt att jag tänker åka hem med första båten imorn!! Kag mår bättre nu, men hela magen är helt öm. Undrar va de är som händer med magen! Varför blev de så här tokigt!?!? Hoppas de inte påverkade embryot på nåt sätt??! Nå de ska jag inte fundera på för de får jag ändå inte svar på. Får vänta och se bara..

Feber har jag oxå då jag blev förkyld inatt.. Inte de lättaste att få dom att förstå att febern kommer från förkylningen och inget annat! Så allt känns skit just nu. Ont i magen, ont i halsen, ensam på sjukhus med ett språk man knappt fattar, feber och ynklig. Vill hem till sängen!! Till min sambo! Nu blir de ännu mer pengar i hotell oxå! Shit va pengar de gått på dessa två veckor. Usch, vill inte tänka på de..

Nej nu skall jag tycka synd om mig... Och snart måste jag tycka synd om dom två kvinnorna jag delar rum med, för när jag e förkyld så snarkar jag som en tok!! Stackars människor!

Nå nu vet ni hur de gick för mig.. Otur som vanligt:)

2 kommentarer:

  1. Oj va jobbigt där låter. Det verkar som det är en överstimmulering du fått. Jag hade en sådan i höstas (november 2011) riktigt pin jobbigt med svullen mage, ont vid kisseriet och lätt förstoppad.

    Min läkare sa att en lätt överstimmulering inte är till någon nackdel för fostret utan kan snarer ses som en fördel. Nu lyckades det iaf inte för oss. Men det var iaf en tröst när man gick igenom smärtan att det troligen bara var bra och skulle kunna öka chanserna.

    Önskar dig all lycka till och hoppas att smärtan går över.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Segt att du har det jobbigt! Vad olika det ar i olika lander, har skulle de inte satta in ett embryo om man ar overstimulerad, som i mitt fall. Hoppas du mar battre! Kram xx

    SvaraRadera