tisdag 19 juni 2012

Snart....

Nu kan jag ärligt säga att jag börjar känna mig en aningens nervös inför morgondagens blodprov! Har de funkat, eller har de inte funkat? Känns lite nervbitande....
Reagerar jag som jag tänkt om de blir ett negativt resultat.. Jag har ju ställt in mig på de, men de e ju klart att hoppet om att de skulle ha funkat alltid finns..

Ringde faktiskt kliniken idag och berättade om min överstimulering och att den högra äggstocken fortsätter att växa. Fick en kommentar om varför den kan fortsätta växa och den kommentaren bekräftade IVF skötaren. (den kan alltså fortsätta växa om man blivit gravid och kroppen börjat producera gulkroppshormon) De e ju ingen som berättat nåt om överstimulering för mig. Men hon sa att du har ju tid imorn för ditt blodprov. Beroende på va de visar så funderar vi ut nästa steg med den förstorade äggstocken. Bara några timmar kvar nu till blodprovet... Får se om jag får svaret imorn eller på torsdag... Spännande!!!

Ikväll har jag iaf varit och hälsat på min vän och mitt gudbarn och lillgrabben så klart. Lite gos med gudbarnet och en fika med lillgrabben:) och en massa babbel med min vän. En perfekt kväll..

Men ni ska jag nog försöka ta mig till sängen.. Skriva en lista på va som ska handlas till midsommar. Vi ska ha en midsommar lunch på våran stuga, med silltallrik och sommar tårta. På kvällen blir de väl grilla, kanske lite bastu och vildmarksbad. Hoppas regnet vill hålla sig borta!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar