onsdag 27 juni 2012

Enligt detta..

Enligt detta så verkar det ju som att det går framåt iaf, resultatet borde visa att de inte har avstannat. Inte än iaf.. Känns ganska bra.. Imorgon skall jag till gyn och kolla upp äggstockarna igen.. Har haft ganska ont.. Som sagt tur att jag har semester för jag hade nog haft de jobbigt om jag va tvungen att jobba när jag knappt kan ta promenader utan att de skall börja värka.. Och mitt jobb är ju fysiskt tungt... Inte alla som fattar kanske.. Men jag skall inte tänka på mitt jobb.,.... Bort, bort, bort....

Jag har aldrig varit en person som gillar att vänta... Denna väntan gör mig lite halv knäpp... Tänk om man bara helt kunde få va lugn, veta att allt kommer att gå bra och att vi får ett barn nästa år... Men nej... Vi kan inte se in i framtiden... De enda jag vet är att jag är gravid.. NU... Hur länge?
Jag säger till gud alla dagar: snälla låt oss behålla de den här gången!
Jag drömmer mycket nu.. Drömde här om natten igen att jag fått en flicka.. Mysigt med drömmar.. Men jag hoppas drömmen blir verklig.. De behöver inte va en flicka, de får gärna va en pojke oxå..

Min kompis fick förresten barn igår, en liten pojke.. Hon skickade mms på en ur gullig liten grabb.. Myyys!!

Nej om jag skulle göra nån nytta nu.. Trist väder är det igen.. Grått och dugg regn.. Var e sommaren?? Min sambo erbjöd sig att betala en resa till mig... Men jag kan ju inte åka själv!! Hur kul är det.. Men jag vill ha sol och värme... Slöseri med semester... Men men...
Nå ja, ha en bra dag nu!

2 kommentarer:

  1. Alltså STORT GRATTIS till din graviditet <3 Jag är så glad för er skull att det gick vägen. Förstår helt och hållet din oro, jag kommer också att vara skiträdd för att något ska gå fel när (om) det väl händer för oss. Med PCOS och dessutom ICSI i ryggsäcken har man oddsen mer emot sig än andra kvinnor. Men min sambo brukar säga till mig att man MÅSTE vara glad under tiden, för det värsta som kan hända i efterhand är att man har varit glad i onödan. Självklart är man rädd för att bli ännu mer ledsen om något händer, men sambon menar att det kanske är värt det om man i alla fall haft en tid av glädje först. Åh jag önskar med hela mitt hjärta att det går vägen för er. Jag tror på er!

    Hoppas det går bra hos gyn idag!

    Förresten, tack för din förra kommentar. Jag ska försöka att göra som du och ta hand om mig själv i sommar för att få tiden att gå snabbare. Jag ska i alla fall resa en hel del i sommar (inom sverige visserligen, men sommar i sverige är inte helt fel heller), och jag försöker att tänka lite mer själviskt än vanligt och skämma bort mig själv. Men svårt är det.
    KRAM på dig

    SvaraRadera
  2. TUSEN, tusen tack!! Blir så glad när nån tar sig tid och skriver några rader.
    Jag tror att när man försökt få barn en längre tid och som jag varit med om missfall och utomkvedshavandeskap, så blir man så medveten om allt.. OCh så läser man ju allt för mycket om precis ALLT, och det gör ju att man stressar upp sig och blir rädd.. Så att man inte vågar bli glad..
    Men man borde ju försöka att va glad.. De kanske bara gynnar än =)

    Skönt att ni skall ut och resa lite, alltid härligt att se nåt annat än hemma även om man reser runt i samma land man bor i. Jag vill åka upp till Norrland och hälsa på min släkt där, så de skall jag försöka ta mig tid att göra!=) Njut av härlig Norrlandsluft och bada i ångermanälven.. =)

    Vi får båda två ta hand om oss i sommar och göra de vi kan för att kropp och knopp skall hänga med i alla svängar=)
    KRAMAR till dig och tack för ditt grattis <3

    SvaraRadera