onsdag 9 maj 2012

Veckorna går!

Oj oj oj va tiden går snabbt.. Veckorna bara rusar iväg!  Både positivt och negativ.. Just nu har jag ett behagligt lugn i kroppen. Känns så skönt att slippa stressen från att behöva ta en massa ägglossnings test..! Nu får jag bara va ett tag till.. Började med Primolut i måndags.. Denna gång förstod jag att jag skall ta de i 12 dagar! Sist behövde jag bara ta de i 10 dagar..  Men men.. Ingen skillnad för mig.. min kropp fattade väl inte sist va den skulle göra med medicinen. De va ju meningen att man skulle få mens efter typ 2 dagar men min kom ju efter 6 dagar så de blev en liten förskjutning..  Så vi får väl se hur lång tid det tar tills den vill kommanästa gång..  Hon IVF skötaren räknar med 6 dagar igen. Så mensen beräknar vi komma den 24: Maj... 14 dagar kvar då.. Nedräkningen till sprutorna har börjat! Men jag kan ärligt säga att jag inte tänker på det allt för mycket.. Lite tänker ag så klart.. Men jag försöker att låta bli. Fokus ligger på hälsa och motion just nu.
Igår joggade jag på morgonen 4 km och sen på kvällen med min bästa kompis så blev det 6.4 km jogging! så jäkla skönt!! Fan va duktiga vi är! Ställde mig på vågen i morse... -4kg!!! YES! Så de är bara att kämpa vidare.. Två veckor till har jag på mig.. Så minst 2 kg till vill jag ha bort! 
Min kompis och jag satte ett mål.. om ca 10-12 dagar så skall vi jogga 10km tillsammans utan paus! Och de skall vi fasen klara av!! De är skönt att ha annat att tänka på.. Skönt oxå att känna och se hur kroppen ändras av motion.. Snygga ben =) Vi tjejer e dåliga på att ge oss själva komplimanger.. Så jag ger mig själv lite komplimanger.. varför trycka ner sig själv lixom? 


Ikväll innan jag åkte på natt jobb så va ajgoch min bästa vän och solade solarium, och sen tog vi oss ett pass Bodycombat! Så underbart skönt!! jag hade glömt hur kul och svettigt det faktiskt är!! 
Skall se om jag kan gå igen på fredag.. Beror på hur pigg och hur kroppen mår.. (kroppen tar ju lite styrk av att jobba natt)
Men man blir piggare och starkare med lite träning har jag märkt! Så de är perfekt.. Imorn skall jag försöka springa igen.. Jag är peppad till tusen.. men kanske har hemsk tränings värk imorn? vem vet?=)


Hur som helst så är de iaf hur skönt som helst att känna att jag inte är stressad längre... Inte just nu... Jag får bara hålla tummarna för att de kanske kan bli ett barn för oss.. 
Men jag går lite på den filosofin att om jag tränar och är i skick nu så ökar jag alla mina chanser till att bli gravid.. För jag är gladare, mer avslappnad, går ner i vikt, jag är piggare.. Jag känner lite hopp just nu..  De kan väl snabbt förfalla de med. Men just NU känns de bra och jag lever för stunden.. Lite Lchf kost måste jag ju säga att jag kör oxå. Dock är jag inte helt nöjd eftersom att jag blir ganska förstoppad av de. har svårt att få magen att fungera.. Men men.. Jag kör på de nu för att jag har hört att de oxå kan hjälpa mig lite på traven till en blivande graviditet!


Oj detta blev ett långt inlägg.. Får se om nån orkar läsa =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar