söndag 27 maj 2012

Fantastiskt väder!

Vilken fantastisk dag! Vilket väder vi har!! Strålande sol och inte ett moln på himlen! Så varmt och skönt har de varit idag! Har legat på altanen och solat idag:) sambon och jag har grillat och fått i oss en god nyttig middag.
Imorn är de Åbo som gäller. Vi har tid dit ganska tidigt så de är ju skönt så att man slipper fördriva tid före och sånt. Vi har bara ett antal!!! Timmar att fördriva sen efter besöket. Men vi har har tänkt ta in på hotell över dagen. Sova och så har jag fixat filmer till vår iPad så att vi har nåt att titta på. För man lär ju inte kunna sova hela dagen! Jag känner mig inte så värst nervös inför morgondagens besök. Känner mig ganska lugn och harmonisk måste jag säga. Men jag skall inte sticka under stolen att jag e lite rädd för sprutan dom skall ge imorn! Jag har ju mått så bra av Gonal-f och man vet ju inte hur man reagerar på nästa spruta. Att man sen kunde få en allvarlig allergisk reaktion är ju inte heller så trevligt. Och jag som är lite känslig för de mesta lär väl få en. Men jag försöker att inte tänka på de. Jag anser väl att jag är i trygga händer. Så länge vi förstår varandra, vård personalen och jag. För de kan bli en del missförstånd när deras modersmål är finska och mitt svenska! Men de ska nog gå bra. Kom på att sambon och jag har en del papper att fylla i och skriva under, medgivande och saker. Får inte heller glömma bort sprutorna som jag måste ha med mig. Vet dock inte riktigt hur jag skallra när Gonal-f måste förvaras kallt! Kylväska kanske? Nå ja de ordnar sig säkert.
Vi kanske hörs imorn igen alla kämpare! Ha en fin kväll och hoppas ni har lika fantastiskt väder som vi har. Njut en stund av livets goda.:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar