söndag 20 maj 2012

Vänta lite till då

Ja de blir att vänta en dag till innan man får några besked om va som kommer att hända. Fick prata med en IVF skörare som knappt kunde svenska! Hälften av orden kom på finska. Inte lätt.. Jag kan ju inte ett ord finska! Men men. Jag har iaf fått en panik tid till gyn på hemma plan. Imorn kl 8 får jag åka dit och sätta mig och hoppas på att en kvinnlig läkare kag varit till förut har tid att ta mig emellan hennes andra besök. Måste få de kollat imorn. Sen skickar väl dom svaren till Åbo och sen beslutar dom om jag får börja med sprutorna eller inte.. Jag är inställd på att jag inte får.. Lika bra att va de så kanske de inte känns lika tungt imorn när hon säger att jag inte får fortsätta. Önskar bara att dom kunde svenska lite bättre. Så himla jobbigt att prata med någon som knappt förstår va jag säger.. Och när inte jag förstår va dom säger när hälften kommer på Finska. Suck. Nä nu skall jag sluta klaga och ta tag i livet och dagen.. Senare idag har jag tid till min psykolog. Skönt att få kommandit och prata och få lite hjälp att tänka i andra banor. De behövs ibland.
Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Håller tummarna för att ni ska få börja med sprutorna nu.
    Kramar

    SvaraRadera