onsdag 30 maj 2012

Tack

Tack för era ord.. Jag ringde till apoteket och frågade, hon sa först att om man haft den framme fick man inte sätta den i kylen igen (vilket  jag hade gjort).. Men sen ringde hon till tillverkarna och hörde, så det gjorde inget att jag hade råkat göra så en gång! Men inte fler gånger, så nu kan jag välja att ha den i kylen eller i rumstemperatur. Den får ligga kvar i kylen nu!
Men jag har lite otur, fick en cetrotide spruta förstörd idag. Hade med den till jobbet för att en sjukskötare skulle hjälpa mig och ge den. De va bara det att när hon skulle blanda pulver och vätska så va nålen inte helt på så hälften av vätskan rann ut på borde.. Ops! Ringde kliniken och undrade om jag kunde ta sprutan men med bara hälften av vätskan.. De gick inte för sig. Så det va bara att ta bilen hem för att hämta en ny.
Så nu har jag bara en sån spruta kvar. Vet inte hur många man skall ta men jag skall ju va på kliniken imorgon på morgonen igen, så då får dom väl skriva ut ett nytt recept om de behövs.
Hoppas att allt skall se bra ut imorn, att äggblåsorna har växt till sig som dom sak.. Spännande de här..

Mår fortfarande himla bra trots medicinerna. Vilket jag är otroligt tacksam för! För jag trodde verkligen att jag skulle få ett helvete när jag skulle ta dom. Men jag mår nästan bättre nu än före sprutorna.. Kanske jag behövde lite extra hormoner för att bli människa =) haha

Nä om jag skulle ta och städa hemma nu. Får besök av min kusin och hennes barn i helgen. Det skall bli riktigt trevligt.
Imorn är vi ju inte alls hemma så de måste bli gjort idag..
Får mina ob tillägg på lönen imorn.. Perfekt! Dom behövs NU! Kasnke man kan hitta nåt fint i Åbo att köpa=)


2 kommentarer:

  1. Alltså den där jäkla sprutan..! Har nåt problem med den varje dag! Hur gick det sen då, fick du tid för ÄP?

    SvaraRadera
  2. Vilken otur du har...tur att det löste sig i alla fall =0)....Skönt att höra att någon mår bra när de håller på med hormoner, har STOR oro inför det! vet ju hur man beter sig en gång i månaden...;0) mannen får nog fly landet hihi...håller tummarna för er! kram

    SvaraRadera