tisdag 22 maj 2012

Börjar dagen med....

Att försova mig!! Är inte så van att stiga upp tidigt då jag i 1 1/2 år har jobbar natt. Så att stiga upp tidigt sker inte naturligt. Och oftast stänger jag av larmet innan jag ens hinner reagera på att de.. Och så även idag.. När de va viktigt att jag skulle gå upp tidigt!! Skulle gå upp kl 7 för att ta sprutan, man vaknar inte fören lite efter kl 8.. Visst de är ok de med, för hon sa att jag skulle ta den på morgonen mellan 7-8 nåt om de passade. Men jag hade ju tänkt ta den tidigt så att sjukskötaren som jobbar natt med mig hade kunnat ge mig den sen när den lite grövre nålen ska in:/
Men jag får väl helt enkelt be en av dag sjukskötarna att hjälpa mig nu nät jag vakande för sent.
Vågade inte ta sprutan på mig själv:) satt länge med den i handen och kände mer och mer nervös, och så kände jag ju att jag inte våga. Som tur va så var min sambo hemma så han fick göra de. Haha kul när vi båda har nålfobi! Men de gjorde ju inte ont så kanske jag vågar ta den själv imorn. Lite sved de när vätskan gick in, men själva sticket gick nog bra!

Nä nu måste jag nog sjukanmäla mig, vill inte alls göra de men jag gjorde illa mig igår när jag tränade och de känns för jävligt i axel/nacke. Känns som ett djävulskt nackspärr, så Jag känner att jag inte kommer att kunna jobba och ta hand om mina gamla. Fuck!! Inte lägligt alls kan jag meddela, men va gör man.

Som sagt, NU är första sprutan tagen!! Och nu startar vår resa till att få en alternativ chans till att kanske bli gravida.
Hoppas jag håller mig ganska mänsklig och saklig:) kommer att sakna min träning bara!
Ha en bra dag!:)

1 kommentar:

  1. Så roligt att du har fått börja med dina sprutor nu. Jag tog min sista gonal-f spruta i måndags och äggmognadssprutan igår. Imorgon blir det äggplock. Håller tummarna för att du får må bra och inte känna av hormonerna. Håller tummarna för att vi båda ska få fina guldägg.
    Kram

    SvaraRadera