måndag 14 maj 2012

Ett steg närmare mitt mål..

yes... ett steg närmare mitt mål om att kunna springa 10km.. igår lyckades jag springa 5,63km innan jag pausade.. Målet är alltså att springa 10km utan paus.. Så jag har denna vecka på mig att nå målet.. På söndag tror jag att jag och min kompis gör oss ett försök att springa 10 km.. Vi har redan bestämt rundan.. Men de ska vi klara!!=)

Igår hade jag annars en dålig dag! De va så fint väder ute och jag låg inne hela dagen och surade och va ledsen.. Jag va ut en sväng för att vattna min blommor.. Men de va allt.. Jag va sur på min sambo.. Vi är så himla olika... Jag menar inte att de alltid är nåt negativt.. För jag ser de ändå som att vi kan lära av varandra av våra olikheter, för vi har ändå en del gemensamt oxå.. Men de blev helt fel i lördags.. Så igår blev den en dag av gråt i min ensamhet.. Men man behöver väl såna dagar oxå för att uppskatta dom bra dagarna..

Idag känns de iaf bättre, då vi pratade ut lite igår kväll i sängen..
Är förresten inne på min 8:e dag med Primolut.. 4 dagar kvar, sen är de bara att invänta mensen... får se vilken dag den vill komma på den här gången.. Hur som helst så är det ju ändå vid den här mensen som jag skall ringa och få veta vilket datum vi får starta med sprutorna.. Jag känner mig ganska lugn, även fast jag fasar lite för sprutorna.. Men jag försöker att inte tänka allt för mycket på det..

Ringde och bokade till tandläkare idag oxå. nu måste jag få mina hål lagade! Nu har jag drafit på det för långe.. Lär bli en dyr historia.. Jag har ju världens sämsta tänder. Tandtråd och munskölj.. Nej inget funkar, jag får hål jämt.. Dålig kvalite på mina tänder..

Så jag har tid imorn..  Råkade dock i misstag boka in mig på ett ställe fast jag hade ett annat ställe jag ville gå till.. Men de kunde jag ju inte säga sen när hon börja berätta vart deras mottagning låg (för de va ju då jag insåg att jag ringt fel) n¨å ja.. Bara jag får dom lagade..

Nej om en stund skall jag nog crosstraina lite.. Orkar inte ut och springa idag.. De blåser som tusan ute.. Och inatt är de jobb som gäller.. Va skönt faktiskt, mitt nattpass började i onsdags och jag jobbar 7 nätter i rad när jag jobbar.. Men denna gång hade jag två nätter att ta ut i ledigt så jag tog dom i lördags och söndag.. Så nu har jag två nätter jobb sen e jag ledig 7...

Super skönt.. Då skall jag gå på dop när jag går på ledigt.. Och bli gudmor till en liten tös!=)
Nåt bra här i livet.. får jag inga egna barn så har jag ju ändå en söt liten guddotter och skämma bort då =)
Jag va förresten tvungen att vuxen döpas och konfirmeras när jag fick frågan om att bli gudmor.. För det fick man inte bli där jag bor om man inte va döpt och konfirmerad.. Så i Januari kom de en präst hem till mig och döpte mig.. De kändes konstigt..=) men då va de gjort.. Så jag blev döpt som 26 år gammal =) haha , de ni=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar