tisdag 29 maj 2012

Läkar besöket

Läkar besöket igår gick snabbt. Lite för snabbt, kändes som dom va lite stressade och jag kände att jag lämnades frågande.. De e mycket svårt med språket! Dom e duktiga på sitt jobb och de dom vet att dom ska säga, men jag känner att jag berkligen inte kan fråga, för man ser på dom Tt dom inte förstår, och så börjar dom prata om annat. Fick en annan läkare denna gång, men hon va ju inte heller så bra på svenska, sköterskan som va me kunde lite bättre.

Nåt jag tyckte va konstig va att den förra läkaren va rädd för att jag skulle bli överstimulerad, så hon tyckte att 10 ägg skulle räcka! Undrar om hon menade i varje äggstock? För nu när denna läkare kollade hade jag 15st i ena och 16 stycken äggblåsor i den andra!!! Är inte de mycket?
Dom varierad i storlek och vissa behöver nog växa till sig, men de va allt från 6mm till 14mm.
Hon sa att jag skulle fortsätta med Gonal- f 150 och sen med cetrotide. Den sprutan får nån annan ge!! ( idag fick en jag känner som är sjukskötare ge mig den, åkte hem till henne på morgonen så hjälpte hon mig. TACK!!) men hur som helst efter några timmar ringer dom från kliniken och säger att du va ju här tidigare idag, och nu har vi bestämt att du ska höja Gonal-f till 200 istället! Eh... Jaha.... Berättar att jag bara har 450 kvar så att jag i så fall behöver mer. Så dom ringer in ett recept på ett apotek, sen va de bara att gå ut och leta rätt på de Apoteket i Åbo. De jag kan tycka va taskigt va ju att de saknades 150.. Och hon hade skrivit recept på 900!!!!! Vet ni hur dyrt det är!! Så nu har vi själva fått betala över 800€ för medicinerna. Alltså typ 8000 kronor!! Och så ser man att många i Sverige bara betalar en typ 2000+ kronor.. Bara igår på båt, hytt, hotell, mat och medicin så gick väl på en 600+ €!! För en dag! Shit!!!

Nå ja, dr är som de är. Ska inte tänka mer på det. Hoppas att äggen växer till sig som dom ska så att de blir bra. Mår oförskämt bra ändå måste jag säga. Jag va så himla rädd före för att jag bara skulle ligga och gråta när kag började med sprutorna, men så blev de inte alls! Jag känner mig lugn och harmonisk och har ju inga direkt biverkningar!! Hur skönt är inte de! Lite ön känner jag mig i äggstockarna men bara lite.. Nu ska jag vils några minuter sen måste jag dra på jobb. Imorn när de av till Finland igen! Har läkar tid på torsdag morgon. då får de inte gå lika mycket pengar som de gjorde igår!

Ha en super bra kväll!!!

1 kommentar:

  1. Jag tycker det låter som att du har väldigt många äggblåsor, tror att de i Sverige hade sagt att det var överstimmulering. Jag hade ju nästan det och då hade jag 8+ några på ena och 7 på andra. Det är ju inte alls i närheten av vad du har. Håller tummarna.

    SvaraRadera