torsdag 30 augusti 2012

Aj min rygg:(

Ja hur gick första natten på jobb? De gick ganska bra, men de är tungt. När halva natten hade gått va jag väldigt trött och hade börjat få väldigt ont i ryggen! Ju längre natten gick och de blev dags för morgon rond ju ondare fick jag. Men de e väl inte så konstigt. Jag e ju totalt otränad sen sluter på Maj då jag dagen innan jag började med alla sprutor sprang 10km! Och jag höll ju på med Bodycombat och zumba.. De började känns lite i magen oxå, men de tror jag inte heller är konstigt..

Men fy tusan va ont jag hade när kag vaknade idag vid 11 tiden på morgonen hemma i sängen. Helt genom svettig och så fruktansvärt ont i ryggen. Ställde mig upp och skulle gå ner på toa. De till och med strålade ut i höger skinka, och jag gick som en gammal 90åring..
Gick sen och la mig igen och när jag vaknade va hela ryggraden stel, känns som inflammation i hela ryggs raden! Aj:( så nu känner jag mig lite extra lipis när min sambo idag åkte iväg och imorn flyger till Belgien och jag blir ensam när jag har ont:( känner mig ynklig och gravidhormonerna tar över. Gråten sitter i halsen..
Men jag ska väl klara mig. Imorn kommer min bästa kompis hit när hon slutar jobbet och jag sovit färdigt:)

Och jo förresten, sjukskötaren som jobbade inatt sa direkt när hon såg mig på jobb att du jobbar den här natten men de e sista. Sen vill jag att du e hemma.. Ingen verkar tycka att jag ska jobba. Hon sa oxå att ni har ju kämpat så länge och man e ju gravid så kort tid i livet. Ingen verkar tycka att jag ska riskera nåt. Och de förstår jag, de vill inte jag heller... Så jag får ta mig en till funderare under natten, för nu måste jag ta min onda och ovana rygg och dra på natt jobb igen..

Bjuder på en egen snabb tagen bild och ser att de faktiskt är en växande mage nu, och de går nog med fart fast man blir lite sjäkvblind när man lever med magen:)

2 kommentarer:

  1. Fiin! Och skönt att du har så förstående arbetskamrater. Har följt din blogg ett tag :-)
    Själv ligger jag nu och väntar på äggplock på IVF-kliniken i Falun.
    /Linda

    SvaraRadera
  2. Åh tack ska du ha=) och kul att du följt mig. Hoppas ditt äggplock går bra!! Spännande tider nu. Så jag håller tummarna för god "skörd" =)
    Får inte fram om de är så att du har en egen blogg då de inte går att klicka på LM och komma till nån sida.. eller så har du den låst kasnke =) jag e inte så bra på datorer.

    SvaraRadera