måndag 20 augusti 2012

Wiiiie

Ja kanske 2012 är mitt år, mitt år av händelser och roligheter. Efter mitt utomkvedshavandeskap i November så va jag ju extremt nere och ledsen. Vid nyår så sa min sambo och jag att 2012 skulle bli Vårat år! De skulle bli vår tur att få ett barn, nåt annat fanns inte.. 2012 skulle bara bli vårt år.. Nu blir de förhoppningsvis inget barn 2012, utan de får gärna komma ut 2013 som nu är planerat:)
Men de blir nog ett bra år.. Sommaren va skit, men de tar vi igen..
I Mars 2012 va vi till Österrike en vecka och åkte skidor, drack öl och varm choklad med rom och grädde:) och njöt av en fantastisk vecka med vacker utsikt och god mat.. Några dagar efter att vi kom hem frön Österrike så hade vi vårt första möte med IVF kliniken i Åbo. Förväntan och spänning. Blev glada över beslutet att vi slipper testa insiminering, för de va inget vi ville..
I Slutet på Maj drog sprutor sprutorna igång, en för mig ganska lätt period, jag hade ju inga direkta biverkningar av hormonerna. Tack och lov!
4:e juni blev de äggplockning och vi fick tre ägg av 4 befruktade. Plockningen gick ganska smärtfritt men efteråt fick jag fruktansvärt ont! Den 6:e juni på Sveriges national dag hade vi överföring. Den va lite krånglig då jag ett inte hade helt full blåsa, 2 så va vägen in inte rak utan lite som zickzack sa läkaren. Nån timme efter överföringen fick jag fruktansvärda smärtor och blev inlagd i Åbo. Inte en jäkel kunde svenska! Hemsk upplevelse. Ville hem så snabbt som möjligt. Väl hemma några dagar efter konstaterades att jag va överstimulerad av min egen läkare. Typiskt..
Vid en andra koll 9 dagar senare hade äggstocken fortsatt att växa, vilket har varit lite besvärligt i sommar.. HR varit halft handikappad och mest varit stilla.. MEN jag fick ju ett plus!!! Jag är gravid.. Veckorna som följde va jobbiga psykiskt. Livrädd för att de igen skulle gå på skit! Livrädd för att se blod. Men än har inget blod kommit.! Och jag går på tisdag (om några minuter är de midnatt och de växlar över till tisdag) in i vecka 13!:) jag känner mig lite mer lugn men vågar inte ta nåt för givet. Men såklart super glad för att jag är gravid och kommit så här långt.. Så där blev nog 2012 Vårat år!!:)

Nu händer de snart två rolig saker till! Om ca två veckor åker syster och jag till London! Åh va de ska bli kul! Jag älskar att ha nåt att längta efter och att se fram emot!!
Och nu har jag en till sak att se fram emot! Idag blev de bokat en till resa!! Vi ska alltså i Oktober åka till TURKIET!:) vi kommer att åka med min pappa och styvmamma. Och de kommer nog att bli super mysigt. Vi kommer att åka på min sambos födelsedag!
Så de blir ett händelserikt år med graviditet och tre resor! För mig blir de Österrike, London och Turkiet.
För sambon blir de Österrike, Belgien (veckan före jag åker till London) och sen Turkiet. Vilket år!
Kan ju dock känna att de känns lite pinsamt att önska semester snart när jag lixom varit borta från jobbet i princip hela sommaren! Men de har ändå varit en sommar som jag mest varit "sjuk" och inte kunnat göra nät. Så att få komma iväg till solen när jag förhoppningsvis är återställd i min äggstock så är jag/vi värda!
Gulle, 2012 ÄR Vårat år! Och nu kämpar vi för att de skall va så hela vägen ut..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar