tisdag 21 augusti 2012

Inköp

Igår när jag va i mat affären hittade jag Bio-oil, vilket jag läst ska va bra. Så då köpte jag mig en burk i hopp om att slippa bristningar:) eller åtminstånde göra så att de inte blir så många. Så vi får väl se om de fungerar. Kan ju tycka att de va lite väl oljigt. På min hy verkar de ta en stund att sjunka in i huden iaf..

Idag går vi iaf in i vecka 13+0!! Coolt!! Fick just ett samtal från mitt jobb, dom va lite oroliga för att jag skulle börja jobba nästa vecka. Min sjukskrivning går ju ut på söndag och enligt schema skall jag börja jobba på ondas nästa vecka... Men sjukskötaren som
Ringde just sa att vi har de jätte tungt på jobbet nu! Så hon va orolig för hur jag skulle klara av de, då de e mycket tynga lyft och många patienter att ta hand om själv (är ju själv när jag jobbar natt) hon betonade flera gånger hur tungt de är där nu.. Måste börja ta promenader nu! Så att jag kan känna efter. Men då måste jag försöka få tag i läkare igen, och se va han säger. Jag vill ju verkligen inte göra nåt för att riskera graviditeten, och när dom poängterar att de är riktigt tungt på jobbet, så är de verkligen det. Min oro för att börja jobba igen har ju 1. Varit att få ont igen. 2. Hur jag klarar av stressen! Dom är många, dom ringer mycket och jag ska hinna få alla rondade medans fler ringer på sin larm.. De e tufft att känns stressen över hur man skall hinna bli klar. Klarar jag av att inte stressa upp mig när jag ser hur klockan tickar iväg och vet att man bara har en viss tid på sig att få Allt klart? Oj oj nu fick jag mycket att tänka på igen!
Men jag vet inte heller hur man gör för att få till en sjukskrivning.. Äggstocken har ju varit en sak, men hur ska jag göra nu då? Och dom på jobbet menar ju bara väl. Dom vill ju inte utsätta mig för nåt som kan va negativt.. Måste bog försöka ringa några samtal idag. Men att va sjukskriven hela graviditeten, de känns inte helt ok..
Hmm

2 kommentarer:

  1. Prata med din läkare och berätta om din oro.

    Hoppas allt går bra!!

    SvaraRadera
  2. Du kanske inte behöver vara sjukskriven men du måste ju kunna förklara för dem att du inte FÅR lyfta tungt, och att du därför bara kan jobba när någon annan också är på plats. Jag tror, enligt lag, måste de fixa det åt dig. Något annat är ju faktiskt diskriminering! Lycka till.

    SvaraRadera