fredag 24 augusti 2012

Hjärtljuden

Idag va jag och sambon till mvc på besök, fick ställa lite frågor angående våra planerade resor och om de fanns några risker med att flyga. Fick äntligen ta ett nytt hb, sist så var de ju 109 och idag va de 115 så lite bättre iaf. Men nu skall jag börja ta lite "blodsaft" för de är lite snällare mot magen än tabletter och jag har så himla känslig mage..
Vi prata på där en stund och sen fick jag lägga mig ner, fick känna vart livmodern va och den va ganska högt, ca 2-3 fingrar från naveln och hon visade hur jag skulle göra för att känna den.. Sen fick vi lyssna på hjärtljuden <3 va lite orolig ifall vårt lilla hjärtegryn skulle gett upp. Men icke, hjärtat picka på som ett tuffande tåg:) de låg på 153 slag sa hon... Både jag och sambon hade nära till tårar.. Så fint att höra!! Herre Gud så jag längtar och hoppas att vår lilla kommer ut till oss levande i februari.

Fick även samtal från min läkare, vi kom överens om att jag skall prova jobba iaf. Han sa att de är bättre om jag provar och så ser vi hur de går, för då ser de oxå bättre ut i sjukskrivnings synpunkt. Så vi får väl se hur de går.. På onsdag blir de nattjobb igen! Lite nervöst, men en chans att få in lite pengar. Så kan jag med gott samvete åka till London om två veckor.

Men nu ska jag njuta och dag drömma lite om Vårat lilla hjärtegryn som verkar ha de bra i magen:)
Och jo just de, hon som jag va till idag sa att jag va i 13+4 idag, så hon låg en dag före mig men menade på att hon hade rätt:) de e fasen inte lätt när alla säger olika:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar