söndag 26 augusti 2012

Huvudvärk igen!

Ja de är inte klokt va jag har blivit väderkänslig sen jag blev gravid. Minsta tecken på dåligt väder och jag får en hemsk huvudvärk! Idag har den bara blivit värre och värre, men så har vädret oxå bara blivit värre under kvällen! Vill inte ta en massa värk tabletter! Men de är så tungt med huvudvärk! Just nu är huvudet så ont att jag knappt kan lägga på kudden för att de känns som att de hör ont utanpå oxå, inte bara inne i huvudet. Får se om jag kan sova. Måste gå upp tidigt imorn:/
Skulle behöva sova lite längre då de börjar bli dags att ställa om kroppen till att börja jobba natt på onsdag... Lite nervös för hur de ska gå, men jag hoppas ju att de ska gå bra.

Annars då, va uppe tidigt idag med och for till kyrkan på högmässa för att ta nattvard. Men herre jäklar va starkt vinet va! Tog liiiite men lämnade de mesta jag fick i mitt glas. Skämdes lite när jag skulle ställa ifrån mig "glaset" nästan fullt när de va klart, men viskade till prästens hjälpreda att jag ber om ursäkt att jag lämna, men jag e gravid.. Så där lite som man får kanske inte har nån betydelse, men jag vill inte gärna ta nåt som kan äventyra min skatt i magen!

Ligger just nu i sängen och fick sällskap av min han katt som ville komma in till natten. Han är annars ute om nätterna. Men de regnar, åskar och blixtrar ute som bra den, så jag förstår att han ville in.. Dock är jag inte helt förtjust i att han lagt sig i sängen då han brukat släpa in en del fästingar! Blää!!! Men mitt lilla gull e så rar! Jag kan inte slänga ut han... Han får ligga på mannens sida av sängen för han e ju ändå på jobb:)

Tycker synd om våran ena hund som ligger på nedre våningen, hon är så himla åskrädd! Men de spelar ingen roll om man försöker hålla henne sällskap för då stressar hon upp sig ännu mer:/ så nu får hon va med ena hunden och ena katten där nere och så hoppas jag hon inte blir allt för rädd.. De låter inte riktigt trevligt ute.. Jag är inte rädd för åskan om jag är inne:) skulle gärna va mer tuff och våga va ute för att fotografera blixtrar! De skulle va häftigt!

Nej nu måste jag sluta skriva. Ska smörja in magen och sen lika ut genom fönstret från sängen på blixt spelet som är utanför.. Magiskt!:)
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar