onsdag 15 augusti 2012

KUB

Ja då va KUB testet eller va man kallar de gjort. Fästmannen och jag tog båten till Åbo och på tisdag morgon va de dags för ultraljudet. De va så härligt att se vår lilla! <3 en vild liten sak som bor där inne:) en liten spärt höna (som vår kisse) och de va så härligt att min sambo oxå äntligen fick se vår lilla med ett ordentligt ultraljud. Tror han blev lite rörd och äntligen förstod varför jag tjatat om att han ska få se de med ett ordentligt ultraljud.
De jobbiga är väl att alla räknar olika på vart i graviditeten man är. Visst de skiljer bara i några dagar men de skulle va lättare om alla räkna lika. Igår enligt mig och min läkare hemma va vi i vecka 12+0, hon i Åbo sa 12+1, räknar man efter mensen va de 12+2. Men skulle man räkna veckor efter bebisens längd så skulle se va vecka 13.. Men hon sa att man ändrar inte på ett IVF datum då man vet när de blev till. För de är så exakt.. Så jag kör på mitt gamla datum. Idag är de alltså 12+1. Tänk att de nu är över 12 veckor:) Undrar när vi ska göra de helt officiellt? Kanske mot vecka 15 eller nåt?
Magen börja va svår att hålla in, men än ser man ju inte gravid ut, utan man ser ju ut att ha blivit lite tjock om magen..
Hur som helst så tog jag modet till mig och köpte lite kläder igår. Kan inte ha mina vanliga jeans längre då de e allt för obekvämt. Och syrran och jag sak ju snart till London så då behöver jag ha nåt som passar att ha på mig. Så de fick följa med en del växa in i kläder. Skulle gärna få en ordentlig gravid mage nu så att de riktigt syns! Men de kommer väl (hoppas jag)
Och jo förresten allt såg jätte bra ut med vår lilla. Men vi får vänta några veckor innan blodprovs svaren kommer. Men till synes såg allt normalt ut.

Ikväll va jag och min älskling ut till stugan och bada bastu och slängde oss i havet. De va SÅ skönt! Synd att han jobbade. Hade gärna stannat kvar oh sovit där. Jag hoppas att alla e upptagna på fredag så att han och jag kan åka ut till stugan igen och bada bastu och bada i havet:) skulle va mysigt att ta med ost och kex och sen se en film och tända en Brasa och sova där..

Bjuder på en till bild av vår lilla, som nu är 6,6cm <3
Godnatt

2 kommentarer: