måndag 27 augusti 2012

Ny vecka och vecka 14+0

Ja nu va de ny vecka igen.. Måndag alltså.. Och absolut sista gången jag ändrar mitt räknar datum. Nu blir de byte på måndagar enligt barnmorskan! Så idag går vi alltså in i vecka 14+0 eller som vissa skriver, vi går in i vecka 15 (14+0) haha de är ett evigt hoppande.
Men min kompis förklarade att man säger att man säger vecka 15 eftersom att 14+0 betyder att man gått 14 hela veckor... Hmm.. Ok... :) då hänger jag me lite.

Va till mitt jobb idag på möte. Ho ho säger jag bara...
Efter mötet kom min chef till avdelningen. Fick en kram av henne och hon va så glad för min skull. Pratade med henne och våran avdelnings sjukskötare och båda va lite skeptiska till att jag skall komma oh jobba natt.. Ska jag va helt ärlig har jag inget val just nu då jag har bokat en resa på min lediga vecka!! Alltså när jag åker till London nästa vecka. De e för sent att önska ledigt för det. Så nu måste jag oavsett jobba natt minst två veckor till.. Men chefen av ett erbjudande om att testa natt jobbet nu, helst vill hon att jag går över på dag för nig oh bebisens skulle.. Så erbjöd hon mig att jobba dag men byta avdelning till en avdelning som inte alls är lika fysiskt tung! Och de kan faktiskt va skönt att hamna på en avdelning där jobbet är fysiskt lättare.. Mer jobbigt psykiskt då de är en demens avdelning.. Men helt ärligt så kan man väl stå ut några månader! Så vi får väl se hur länge till de blir natt jobb... Kommer sakna pengarna och ledigheten.. Men snart blir jag väl förhoppningsvis ledig några år:) så man får bita ihop lite...

Nej nu skall jag plocka lite hemma i vanlig ordning..
Vi hade förresten världens oväder igår kväll! Oj va de blixtrade och åtalade.. Sånt är mysigt tycker jag, men varje gång jag precis somnat small de till ordentligt, och hela himlen blev vit.. Då blev man lite nervös när de känns som att hela huset skakar:) och idag känns de verkligen som höst ute.. Men de e lite mysigt!:)
Nej nu sluta flumma.
Ha en mysig kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar