fredag 10 augusti 2012

Vårt lilla hjärtegryn!

Åh idag va jag till läkare igen och innan han ens började kolla mina äggstockar gick han noga igenom vårt lilla hjärtegryn. Och av de han såg så såg allt bra och normalt ut <3
Den lilla rörde sig där inne, sprattlade och höll på:) fick även se vår lilla i 3D! Alltså Gud va häftigt! Vilka grejer de finns i dagens läge! Önskar att min sambo va med och fick se.. Men på tisdag blir de ju Åbo för ultraljud så då får han väl se. Min läkare idag mätte nog nacken och sa att allt såg fint ut och att Åbo kan bli lite kaka på kaka. Men de får de bli nu..

Hur som helst så hade iaf min högra äggstock äntligen börjat krympa!! Men jag gick ju en längre promenad igår och har ont idag så de blev sjukskrivning i två veckor till. Men sen hoppas jag att jag kan börja jobba igen.. Måste börja tjäna lite pengar!:) man blir inte rik på att gå sjukskriven.. Men allt för vår lilla bebis just nu!!
Jag känner mig så glad idag, känner mig lite mer gravid. Snart är vi i vecka 12 och då minskar ju risken för missfall.. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket kärlek och längtan man känner efter att man fått se sin lilla!:) och jag kan inte med ord beskriva hur tacksam jag känner mig som faktiskt blev gravid på vårt första IVF försök.. Så återigen, jag hoppas så att de går hela vägen denna gång.
Bjuder på en bild av vårt lilla hjärtegryn:)

2 kommentarer:

  1. Hej igen! Jag skrev en fråga tillbaka i mitt svar till dig om hur långt ni hade kommit i utredningsfasen. Nu kikar jag in och ser att ni ju har blivit gravida!! Stort grattis!! :)

    http://plockigt.wordpress.com

    SvaraRadera