lördag 5 januari 2013

Vikt hets!

Alltså jag kan bli så trött på de här med vikt hets.. Trött på nyblivna mammor som GENAST ska bli av med sina mamma kilon. Vi föder idag och börjar gärna träna imorn.. Varför sån jävla stress hela tiden. Snacka om att sätta press på andra..
Klart att jag oxå vill bli av med mina graviditets kilon sen, för så här tung vill jag inte va. Men att börja hetsa me att träna en jäkla massa bara nån månad efter att man fått barn är ju helt galet och fuckt up!
Sen är ju alla kroppar olika. En del kommer tillbaka och man kan knappt se att de fött några barn.. Typ som min mamma! Hon har väntat och fött 5 barn.. De syns ingenstans att hon varit gravid.. Jag har inte hennes gener där.. Ja kan tänka mig att jag får en mage som kommer va svår att bli av med....

Men ska de inte få synas att man burit på ett barn? Och om magen aldrig blir den samma igen fast man kämpar, skall man behöva gå och skämmas då? Skämmas för att folk tror att man inte gör nåt åt de? skämmas för att magen inte är samma fasta som innan? Ska man skämmas om man får bristningar? Sånt som man ändå inte kan göra nåt åt..
Nej gud.. Bort med all hysteri och stress i de där!

Låt de ta sin tid...

Jag vill som sagt va gärna bli av med mina kilon sen... Men som min underbara sambo säger.. Låt de ta sin tid, stressa inte.. utan njut av de här nu och njut sen när bebis har kommit. Du hinner bli av med dom. Och han har rätt.. Jag hinner.. För visst vill jag känna mig fin och bekväm.. Men att förvänta sig att kroppen ska se likadan ut efter är inget jag strävar efter...
Än så länge har jag klarat mig utan en enda bristning... Underbart,... Men va kan jag göra om dom kommer.. Då kommer dom ju bara och då är de bara att acceptera de läget..

Så pleace, stressa inte ihjäl er över vikt och träning och dieter... Få inte andra att må dåligt över sån stress.. För de e bara galet...
De finns ju alltid något man e mer nöjd över, så ta fram de... Låt de utstråla...

2 kommentarer:

  1. Så sant! Har en släkting som nu tre månader efter förlossningen är tillbaka på "normalvikt", 47 kg. Hon hade panik att hon inte fick börja gå till gymmet två veckor efter förlossningen och nu är hon mycket nöjd med sitt resultat och har noll förstående för att andra människor inte gör som hon utan är "nöjda" med sina tjocka kroppar och framför allt LATA som inte gör något. Herregud, man har ju lust att ge henne en smocka.

    Det låter som du har en sund inställning. Fortsätt så och skit i andra, du mår nog bättre än dem. Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men de e ju så hemskt! Varför ha så himla brottom.. OCh alla kroppar är ju olika. För en del går de sanbbt och för andra tar de lite längre tid.. Men man e ju inte sämre för att de tar lite tid. Men de sätter ju sn press på alla nyblivna mammor och jag tycker att de är helt GALET!

      Jag ska iaf ta mig tid att njuta av min bebis, snusa på den och bara mysa och gå härliga vår promenader.. Inte stress träna eller diet äta för att komma i nån super fit form..

      Ett hälsosamt liv, javisst.. Men ett osunt hets, Nej gud!
      Som sagt man får framhäva de man e nöjd me på sig själv.. Så synd att klanka ner på sig själv. För de mår man ju inte bra av .. Önskar att fler kunde känns så..
      Kram

      Radera