torsdag 3 januari 2013

Magisk höjning

Ja idag va jag och mannen till mvc för att kolla läget igen. Idag fick vi tjejen som skrev in oss. Hon tyckte de va kul att se oss igen. Och hon kändes mer engagerad än första gången vi träffa henne. Kanske hon bara e blyg.
Hur som helst så fråga hon om ja tagit mitt järn som ja ska.. Nej sa ja, de har jag inte. Jag har inte tagit dom nu i december då jag anser att de är att slänga pengar i sjön när jag ändå inte får upp mitt hb. Så de ska bli intressant att se va de visar nu.. Hon pickar mig i fingret och så väntar vi och pratar lite emellan. Jaha tydligen ska du fortsätta me de du gör för nu e du uppe i 122!!! What?!? Så nu har alltså mitt hb stigit av sig själv från 105 till 122 på tre veckor utan något tillskott.. Oh här har man kämpat som en tok för att få upp de i över 20 veckor! Men jag e nöjd och glad att de stigit av sig själv.
Hjärtljudet va svårt att fånga upp denna gång. För nästan varje gång hon hitta de, så flyttade sig vår lilla älskade unge i magen:) men till slut så fick vi allt på rätt och Hjärtljudet visa 150.. Hon sa att huvudet fortfarande ligger neråt och att de känns ganska så fixerat redan. Så jag gick därifrån ganska nöjd idag.

Jag känner som sagt av vår lilla mer och mer och den rör sig allt som oftast väldigt livligt där inne.. De finns nu gånger man undrar om den aldrig sover:)
Nu när bebis börjar bli så stor i magen så känns de som att vi får mer "kontakt" och knyter an.. De e så mysigt att ligga i soffan och känna hur han eller hon buffar på:)
Nej nu måste ja ta mig upp från sängen, glömde ta min magkatarrs medicin. Har ätit 3 apelsiner idag så risken för mag svid är stor. Lika bra att ta en ifall att:)
Godnatt på er..

12 kommentarer:

  1. Vad skönr att järnet gått upp trots du inte tagit piller :-D mitt var på 132 igår så om jag glömde o ta en pilla ibland gjorde det inget sa hon :-D. Skönt bebben fixerat sig, min skitunge har legat med huvudet neråt i flera veckor men igår när vi var på ett extra ul ( v36) så hade bebben röven neråt så det blir ett vändningsförsök på måndag. Men hon är inte så stor så det ska nog gå bra... Ha en god fortsättning... Kram Sandra från Skåne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de va jätte skönt att se att de stigit av sig själv! De trodde jag väl sldrig =) men ditt hb är ju riktigt bra, mitt får gärna höjas lite till så att man helt är på säkra sidan =)
      Men så din lilla ha vänt sig =) Ja förhoppningsvis ska väl inte min göra de.. Men guuud så nyfiken jag börjar bli på vem som gömmer sig i magen! Jag längtar så otroligt efter att få se han eller hon..
      Lycka till med vändningsförsöket (hur man nu gör ett sånt?) =) Snart har ni henne ute =)
      Kram

      Radera
  2. Jo man är ju sjukt nyfiken på vem knodden ska likna... :-D dom kommer klämma på magen för att försöka få henne att göra en kullerbytta.. Snacka om att man längtar o längtar... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De e häftigt va dom kan göra. Är de ditt första barn?
      Ja funderar mycket på om vår kommer bli blond eller brunhårig. Jag e blond,sa mbon e brunhårig.. Så kanske vi får en rödhårig =)och väntar vi en tjej eller kille? Jag spricker snart av nyfikenhet! Kasnke mest för att jag varit inställd på pojke men nu börjar tro tjej..
      Kram

      Radera
  3. Ja det är första barnet. Tog lite tid 7 år för att vara exakt innan det gick på andra ivf försöket... Tur att den hjälpen finns när det inte går av sig själv. Ja det är oroligt spännande att få veta hur bebben ser ut :-D. Man blir ju bara mer o mer nyfiken o tycker att hon kan titta ut snart ;-). Nu ska vi snart iväg till min mamma o äta gott.... :-D kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland tar de lite tid för vissa tydligen. Märkligt det här hur de e så lätt för vissa medans andra får kämpa år ut och år in. För oss tog de ju tre år att bli gravida. Otroligt tacksam för att de tog sig på första ivf försöket.
      Men skriv gärna och berätta när er lilla har kommit!
      Hoppas du haft en trevlig lördag kväll!
      Kram

      Radera
  4. Jodå jag skriver när hon är ute :-D ja det är märkligt att det ska vara så svårt för vissa av oss.... Vart gjorde ni ert ivf?? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi gjorde vårt IVF på TYKS i Åbo, Finland.
      Lite jobbigt då vi endast kan svenska och dom va inte så jätte bra på svenska=/ Vilket har gjort att vi missat en del info kan jag känna.. Men de e inget jag gräver ner mig i nu eftersom att vi än s länge har ett lyckat försök. Men ibland kan de kännas som att andra ivf:are vet mer än va vi vet.
      Vart gjorde ni ert då?
      Kram

      Radera
  5. Vi gjorde vårt i Malmö, hade ca 10 mil o köra enkel resa.... Fast Åbo är längre... :-D det är möjligt ni missat lite info men tror inte det är så mkt. Försöket lyckades ju , o så det är ju det viktigaste... Att du blev gravid ;-) ... Ibland sitter man o tänker att man knappt kan förstå att snart är man förälder helt ofattbart, känner inte du så oxå ibland. Tror knappt man fattar när barnet är ute.... :-D nä nu ska jag försöka sova upp tidigt o göra vändningsförsöket .... Ha det jätte bra kram

    SvaraRadera
  6. Nej allt känns så overkligt! Från att man kämpat så länge, till att helt plötsligt "lyckas".. Jag har många gånger känt att: shit är de verkligen sant att vi har sån här "tur".. Är de verkiegn vår tur att bli föräldrar nu! De är så mäktigt..
    Jag blev ju helt gråtfärdig när magen börja växa och man råkade se sig i spegeln.. Är de sant att magen faktiskt växer på mig nu?! Så underbart, så overkligt och så mäktigt.. Verkligen glad för att de finns alternativ hjälp att få prova. Och jag kommer för evigt va tacksam för att de tog sig på första försöket.
    Men lycka till nu på vändnings försöket, hoppas lill fröken i magen är sammarbetsvillig och vänder sig på "rätt" =)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Snacka om att det är en busunge man har i magen, kom in för vändningsförsöker imorse. Då ligger hon med huvudet neråt... Alltså vänt sig själv. Lite snopet men ändå skönt... Nu kan hon ju faktiskt ligga kvar så... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hihi jasså =) ja men de va väl tur att hon vänt sig själv då så slapp dom böka med er båda. Nu håller vi tummarna för att hon känner att de är ok att ligg akvar så där tills hon skall ut =)
      Kram

      Radera