torsdag 17 januari 2013

Uppdatering

Jag är nu i vecka 35.. Slutet börjar närma sig. Jag känner mig tung, har den senaste veckan fått svårt att sova, de för ont att vända sig i sängen och jag har tungt med andningen. Mitt bäcken gör ont!! Jag har nog inte riktigt hängt med i magens tillväxt:) för jag vet inte hur många gånger jag öppnat wc dörren hemma och "slagit" dörren i magen:) eller när ja ska luta mig fram för att spegla mig "slår" magen i handfatet:) sambon verkar inte heller ha fattat att magen e större. Ibland ska han gå förbi mig men går in i magen. Hallå syns ja inte :) haha..

Igår va jag på stan hela dagen me en gravid arbets kollega. Hon ligger 5 veckor efter mig men e lika stor om inte större. Vi köpte varsin amnings bh och så köpte jag BB trosor som ja vill kalla de.. Läste att man skulle ha me sig trosor som man va mindre rädd om.. Så mina gravid trosor som jag köpt ansåg jag va för fina eller inte passa till syftet.. Vill inte gärna ta mina Victorias secret trosor till bb:) sen luncha vi och fikade på stan.. Men min kropp klarar inte av en heldag borta längre.. Helt galet ont hade jag sen! Och till på köpet va jag ensam och stor handlade mat och fick bära tunga kassar! (HATAR att bära tunga kassar) va även en sväng till jobbet och sa hej till saknade kollegor.. En av mina kollegor sa: jag går snart i pension så vill du åka till stan själv någon dag så får du gärna lämna bebisen me mig <3 rara kollega!! Mina gamla kollegor från min gamla avdelning som ja va och hälsa på har ju blivit som min famil. Ja kan va sur på dom samtidigt som jag känner att jag älskar dom..

Minns inte en jag pratade me. Men de va nån som berättade om ett äldre par som blev mormor oh morfar, men de bodde utomlands halva året. Så dom "hyrde" en stand in mormor när dom va borta.. Så kanske jag "hyra" min kollega M som stand in mormor eftersom att jag inte har nån släkt/familj där jag bor.. Hon tyckte de lät bra:)

Idag har jag varit på min första mammagrupps träff.. De va trevligt! Såjag hoppas på fler trevliga träffar när våra bebisar är födda.

Just nu sitter jag och lite hormonell grinig på bristningsgränsen till gråt! Min sambo tog me mig till en nybyggd idrottshall för att han skulle spela innebandy och tänkte då att jag kunde testa gymmet eller testa på cykeln i gymmet.. MEN... Den där jävla cykeln står ju inte ens inne i de dör jävla gymmet! Så den är alltså inte i funktion på de sättet. Den gick inte ens att sätta igång, vilket betyder att de inte går att ändra växel! De e så typiskt min karl! Kolla inte efter att man verkligen kan använda den, utan nej den står ju där! Utanför gymmet! Använd den du bara.. Känner hur tårarna bränner!! för de e kallt som fan i lokalen och de finns ingenstans som jag kunde sätta mig.. Jo på de kalla golvet då! Så nu sitter jag i bilen och försöker få den varm (de e -10 grader ute) och väntar på att han ska leka klart där inne så att jag får åka hem och laga middag! Hitta en bra låt som jag sitter och poppar i bilen, bebis dansar me:) och låten får mig att inte gråta.. Men att längta efter typ cykla ute jätte snabbt, eller träna Bodycombat eller kanske efter en krog kväll me dans och skoj:)

Men en sak som e kul! Jag har länge tänkt på en kompis som jag inte träffat på många år.. Har sökt henne på Facebook flera gånger, senast sökte jag henne där förra veckan men hitta henne inte... Men så hände nåt.. Igår när ja va på stan me min gravida kollega hela dagen hade tjejen sett mig! Och sökt rätt på mig via instagram! Så när ja sen kolla instagram när ja åkte hem hade hon skrivit till mig att hon sett mig på stan idag men va osäker på om de verkligen va jag.. Men av bilderna att dömma så va de ju jag (magbilder) och då visade de sig att hon flyttat hit! Och har bott här sen April förra året.. Så här har jag tänkt på henne hundra gånger och så har hon varit närmare än ja kunnat gissa!:) så imorn ska va träffas i stan och ta en lunch och ta igen ett X antal år av prat! Tror nästan de närmare sig 10 år sen vi sågs sist.. Tror nästan att jag såg henne sist då hon gifte sig och då va vi båda 18 pr.. Och jag fyller alltså 28 år snart.. Så de är länge sen ja såg henne.. Så de ska bli riktigt kul!

Så detta va min uppdatering!
Jo en sak till.. Bebisen rör sig nästan hela tiden vilket gör att jag känner
Mig lugn och harmonisk.. Jag vet att den lever och jag älskar att känna hur den "sveper" där inne! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar