torsdag 10 januari 2013

Nu är de V.34

Ja nu är vi inne i vecka 34! Eller vi gick in i vecka 34 i måndags. Minns inte ens om jag skrev då :)
I tisdag va jag och fästmannen till BB och Fick prata med en kvinna där om saker som jag känner oro för. De va skönt att få komma dit och berätta hur jag tänker och känner. Skönt för mig att veta att dom kommer att va förberedda när vi kommer in. Fick även lite tips och råd om va jag kan jobba me innan förlossningen sätter igång. Ska börja med lite avslappnings övningar och se vart ja kan komma med dom:)

Igår va vi oxå på UL igen. Denna gång såg man vår bebis mer tydligt:) MEN shit va jag hade tokigt att ligga på rygg!! De blev SÅ tungt att andas och jag blev helt yr och svimfärdig och börja tok svettas! Låg och försökte pinas men till slut gick de inte. Fick byta ställning och lägga mig lite på sida, men till och me de va besvärligt! Fick byta sida igen, men jag hade nog legat för länge och kämpat på rygg, Gud va dålig jag blev! Så till nästa UL måste ja se till att få halvsitta direkt, för de där va hemskt! De tog hela dagen innan ja lite kände mig som människa igen. Typ som att nåt hamna i kläm.

Men hur gick de på UL då.. Bebisen växer!!! Allt ser bra ut enligt läkaren, men just nu har den nog växt lite "ojämt". Han sa att kroppen är till storlek i "rätt" antal veckor som vi är i. Men vår "lilla" har lååånga ben, benen är i utveckling som om bebisen skulle va nästan två veckor längre gånger än va vi är. Sen va även huvudet lite större.. Så vår läkare sa att om bebisen är smart så väljer den att komma lite tidigare än bf.. Men dom ska hålla lite koll på hur den växer. Men han sa att som det ser ut nu så lär dom inte låta oss gå över tiden, så har den inte valt att komma innan bf så sätter dom igång oss.. Vi får veta mer på nästa UL, vem vet kanske allt har växt ikapp då..

Så nu blev de lite spännande igen..:) är förresten 46 dagar till bf!! Jag kan inte förstå de:) de e så nära, så nära nu..
Så nu ska jag se till att göra allt klart inför bebis ankomst så att jag verkligen bara kan njuta och ta de lugnt de sista veckorna.. Njuta av magen och alla rörelser jag känner, njuta av tiden som jag och fästmannen har för oss själv.. Tror kanske jag skall bjuda ut honom på middag nästa helg för då tror jag han är ledig. Kan va lite mysigt att gå ut och äta..

Nej nu är de dags att ta tag i lite hem sysslor innan hela dagen rinner iväg. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar