tisdag 31 juli 2012

Varit i skogen

Idag har jag varit ute i skogen och plockat svamp! Råkade ju hitta en del kantareller igår när sambon och jag va ut med hundarna så idag va jag och plockade samt letade lite i andra skogar. Fick ihop en del:) så de fick bli kantarelltoast till middag. Så gott de va! De va första gången jag lagade nåt sånt och speciellt av egen plockad svamp! Så nu e jag stolt över mig själv.

Jag känner mig lite bort tappad i dagarna, farligt när man e hemma. Då blir de lätt att alla dagar flyter ihop.

Jag har funderar mycket på de sär med Facebook. Ibland vill jag lägga ner min Facebook sida och skapa en ny. Varför? Jo för att jag börjar få för många arbets kollegor som vänner! De e inte bra enligt min mening. Då ska man passa sig va man skriver så att i get misstolkas, är man hemma och sjukskriven ska man ju gärna ligga i sängen. Eller?? De beror väl på va de är! Folk har så lite att göra och lägger sig snabbt i andras liv. Om man ringer och sjukanmäler sig och åker till Sverige för att shoppa eller går ut och festar fast man ringt och sagt att man har feber.. Ja då är de en sak.. Men när man e "sjuk" som jag nu tex är med en äggstock som är för stor och som gör att jag får ont plus att den kan vridas och gå sönder om jag inte tar de lugnt (mitt jobb är fysiskt tungt) ska jag då måsta sitta inne? Får jag visa mig på stan utan att bli dömd? Knappt. Mötte en person idag som klagade på en person som är sjukskriven men som ändå är på stan. Öh jaha?! Men de beror väl på va man har för fel!!! Kag anser inte att jag tex ska behöva ligga i sängen. Nog för att jag mest ligger på soffan och vilar men jag vill kunna visa mig ute utan att va rädd att nån ska se mig och sen prata illa om mig.. Nackdelen med att vi på ert litet ställe. Fick iaf en till vän förfrågan från en från jobbet nu ikväll.. Jag vill ju inte! Men nekar jag, får jag skämmas på jobbet sen? Äh.. Snart tar jag bort alla vänner från jobbet förutom dom som jag kan umgås med utanför arbetet.

Nä dags att sluta svammla. Imorn får jag besök av min vän och hennes tvillingar! Kul!

2 kommentarer:

  1. Strunta i vad folk tycker! Det ska de skita i! Jag har själv "semester" från facebook just nu. Skönt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja kanske jag oxå borde ta mig en semester från facebook.. Eller skapa en ny där jag bara har min vänner och släkt inte en massa folk som knappt kan hälsa i verkliga livet.. eller arbets kompisar som inte kan sköta sitt eget.

      Radera