måndag 30 juli 2012

Harmoni

Ja nu är vi på hemma plan igen. Jag har haft de så skönt uppe i Norrland med familjen! Jag har helt kunna slappna av, koppla bort allt och bara tagit de lugnt. Hade jag inte haft en läkar tid i måndags hade jag stannat kvar med pappa tills han skulle åka hem. Jag älskar att va där uppe. Farfar bor längst älven och de är så härligt vackert där! Älven och himlen är fantastisk! Så de va riktigt skönt att komma bort!!

Men i måndags va jag och sambon till mvc för att få en remiss till KUB test i Åbo. Jag e lite trött på Åbo och skulle inte vilja dit igen, men de kan va kul att kolla upp de där. Fick även ta ett papa prov och sen mitt i allt så gjorde han ett ultraljud, de trodde jag inte att han skulle göra. Så nu fick vi båda se vår lilla och den va fortfarande vid liv <3 ultraljuds apparaten va dock mycket sämre än den som dom använder på gyn.! Den som han använde igår va lite halv skruttig och man såg lite dåligt, speciellt hjärtat va svårt att se. Men han fick nog in och såg att de slog. Men jag hade svårt att se där jag låg. På de ultraljud som gjordes på gyn så såg man allt jätte bra! Men men vi fick ju se att den lilla rörde sig.
Ska boka in Åbo idag, sen måste jag boka in ett ultraljud för vecka 17-18. Jag har lite svårt för de där med att planera så långt. Då jag gärna tar en dag i taget och inte tar den här graviditeten för givet.
Jag är så himla tacksam för att de än så länge har funkat och ville ta på vårt första IVF försök. Men de kan ju lika snabbt försvinna, så jag har lite svårt att planera så långt fram, de är ändå om 7-8 veckor fram, mycket kan hända på den tiden.

Vi har alltså nu gått in i vecka 10.. Svårt de där när alla räknar olika. Men nu håller jag mig till va min gyn läkare sa. Idag är de alltså 10+0!! Vi har fått äran att gå in på två siffrigt! De känns mäktigt!
Men nu måste jag sluta skriva. Måste till sjukhuset och lämna ifrån mig urin prov x flera. Vill hem i tid så att jag får sola! Plus att jag igår hittade en massa kantareller igår men hade inget att plocka dom i! Så idag måste jag ta dom innan nån annan hinner före:)

(bilden är vid älven hos farfar)

1 kommentar:

  1. Vad är KUB-test? Många frågor, men det är så mycket som är nytt för mig :)

    SvaraRadera