tisdag 24 juli 2012

Vecka 9

Ja om jag går efter va doktorn sa i fredags så går jag alltså in i vecka 9 idag! Spännande. Jag hoppas de blir många, många fler veckor!

Ringde även gyn idag då jag tycker att jag bara får ondare i min stackars äggstock! Jag känner klart och tydligt att de är höger äggstock som gör mest ont! Fick prata med läkaren som gjorde ultraljudet i fredag. (han va bättre på telefon än i verkligheten) han sa att han trodde att se onda skulle ha nått sin topp i fredags när jag va där men att han hade fel, så jag får absolut inte lyft tungt, jag får inte böja mig, inte göra några snabba vändningar eller rörelser och inte ha nåt tryck eller trycka på magen.. Och allt går att lösa, förutom en sak! Trycket mot magen! Jag somnar ju alltid på rygg eller på sidan men vaknar ju tusan alltid på MAGE! Hur ska jag ska sluta med att vända mig till mage i sömnen???? Min goda vän sa att jag skulle intala mig att de skulle va farligt för barnet att ligga på mage, så kanske jag slutar vända mig på mage. Annars måste jag väl köpa hem ert gäng kuddar och bädda in mig så att de inte går att vända sig på mage! För varje morgon jag vaknar så har jag ont i magen för att jag legat på den, och antagligen blir de för stort tryck på den stackars äggstocken.. Hur som helst så är se bara vila, vila, vila som gäller. Och eftersom att de inte finna nå medicin mot de fysiska så får min resa till Norrland bli min medicin för själen! Imorgon åker jag och sambon iväg med hundarna upp till min farfar i Kramfors. Min pappa, plast mamma och syster åkte dit idag. Så de e trevligt med lite folk där när vi kommer dit. Och så får man bli lite ompysslad!:) min sambo jobbar ju HELA tiden, så de ska bli skönt att komma iväg lite! Ska bara ligga där och glo ut över älven och läsa en bok:) perfekt!!

Så ni andra kämpare får ha de så bra, så hörs vi nästa vecka igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar