måndag 18 februari 2013

Välkommen vecka 40!!

Kan ni förstå!! Idag går vi in i vecka 40!!:) jag har nu 7 dagar kvar till bf! Vi är nere på ensiffrig nedräkning. Oj va de känns oroligt. De känns så otroligt att de ligger en liten och bökar runt i magen som snart skall födas och komma ut och förhoppningsvis leva med oss! <3 en liten människa... Så efterlängtad!
Ja känner mig inte utväntad än, men ja längtar sååååå efter de där första mötet! När man om allt går som de ska får upp bebisen på bröstet och få titta på den för första gången! Mina ögon vattnas av bara tanken.
Snart har vi väntat klar! Snart får vi veta vem som gömt sig där inne i 9 månader.. De känns spännande..

Jag känner mig faktiskt ganska lugn.. Jag är inte lika rädd för förlossningen.. De blir va de blir. Ja har en vision om hur jag vill bete mig under förlossningen.. Ja har tänkt på de massor och hoppas ju så klart på att jag kan behålla lugnet trots smärtan.. Men de återstår att se..

Förra veckans besök till barnmorskan gick bra.. Men mitt hb är ännu lägra å ligger nu på 103:/ men nu e de allt för lågt så nu måste ja verkligen få upp de! Å ja har ju inte allt för mycket tid på mig. Har haft svårt att ta järntabletter sen den där söndagen då ja blev å kräkas. Så nu kör vi på naturlig föda.. Russin och jordgubbar är de jag kör mest på. Nån järntabletter har ja fått i mig.. Imorn ska ja till barnmorska igen så då får vi se om de hänt nåt me mitt hb. Annars vet jag inte riktigt va ja ska ta mig till. De e hu nära födseln nu så kanske ja kan ta nå starkare järnmedicin? Ja vet inte...

Försökte ju minska på magkatarrs medicinen förra veckan men de gick inte alls! På dag två blev de jätte tokigt i magen men ja hann ta en till tablett innan de blev allt för galet! Så nu kör ja på dubbel dos tills bebis är född, ja har inget val..

Men annars så njuter jag till fullo av min mage! Har en del gravid krämpor men de kan jag leva me. Vissa dagar är bättre än andra, men de e väl så de ska va. Men jag älskar min mage och de är underbart att känna hur den lilla bökar på där inne.. När man ser hur hela magen gungar :) jag klappar och smeker magen alla dagar.. Snart älskade bebis får vi se dig! Men så länge ska ja njuta av min runda mage.. Som faktiskt sjunkit en hel del.. Oj va lätt de är att andas nu :) hihi

Ha en bra måndag!

2 kommentarer:

  1. spännande! vad tiden har gått fort! lycka till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de känns verkligen som att tiden gått snabbt... Fast samtidigt känns de som att de är en evighet sen de va midsommar.. (vi fick ju vårt plus dagen före midsommarafton)

      Radera