söndag 10 februari 2013

Trött...

Söndag.... Dagen startade mindre bra.. Gick upp lite tidigare än fästmannen för att laga pannkaks frukost:) tänkte att han kunde sova lite längre då han varit trött. Han jobbar ju annars gärna dygnen igenom.. Idag bestämde jag mig för att börja ta mina järntabletter igen då mitt hb återigen att sjunkit ner till 109:/ så de blev 2 järn tabletter, 1 vitamin tablett och 2 magkatarrs tabletter.. Stekte min pannkakor och fästmannen kom upp lagom så att han kunde vispa grädden.. Bebisen buffade på hej vilt i magen.. Mysigt <3

Men nåt kändes konstigt.. Åt två små pannkakor och börja känna mig lite lätt illa mående.. Envisades med att ta två små till.. Börja då må riktigt illa! De kändes som en socker chock eller nåt.. Tar en apelsin för att lugna de söta... Men den går inte riktigt ner... Sitter en stund och klagar vid bordet att ja mår illa..... Gör ett knäckebröd med ost och äter de, men de va segt att få ner de...

Efter en stund går sambon för att göra sig klar för morgon promenad med hundarna, ja ville oxå me men kände att jag mådde allt för illa... Tog inte många minuter innan jag va tvungen att slänga huvudet i wc stolen och kasta upp! Bläääääää!!!!!

Blev de för mycket piller på en och samma gång idag? Eller ville kroppen helt enkelt inte ha pannkaka? Kastade upp en hel del.. Tänkte då vilken tur ja haft som faktiskt har sluppit illamående och såna kräkningar i min graviditet.. Nu har ja ju haft andra problem, men att kräkas är fan ingen hit. Finns ju dom gravida som kräks i flera månader.. Stackars er!
Och bulimiker skulle jag heller aldrig kunna bli.. Usch för att spy..

Men efter att jag fått spy så kändes de liiiite bättre så jag följde me ut med hundarna. Skönt med en promenad i vår vinter värd. Vi har fått en hel del snö igen och dr är så fint..

Men jag nåt inte riktigt bra idag.. Ligger nerbäddad i soffan nu under en filt och ser på första twilight filmen. Har inte sett dom så jag fick tre filmer i julklapp av min bästis.. Vet inte va jag tycker än så länge..

Bebis knölar på i magen sig och de är mysigt, men lite jobbigt när man mår illa för de blir ju nästan värre när de rör sig då.. Men de e underbart att se hur magen rörs under filten.. Älskade barn vi längtar efter dig!
Men nu ska ja böka mig upp ur soffan och lägga mer ved i spisen för att sen bädda ner mig och fortsätta se på filmen.. Känner mig så trött...

Drömde förresten inatt att de va dags att föda! Spännande....
Drömde här om natten igen att jag fött en flicka.. I alla drömmar sen jag blev gravid har jag drömt att de kommer ut en tjej! Men samtidigt är ja helt inställd på att vi får en pojke.. Nåt bara säger att de är en pojke men ändå drömmer jag bara flicka.. Lite kul de där och de ska bli så spännande att se va som kommer ut:)

2 kommentarer:

  1. Först så tror jag att du kräktes för överdosen med tabletter ;) Själv klarar jag inte att äta några innan/till/efter frukost utan att kräkas och så har det alltid varit.

    Nu till det viktiga :) Jag började min IVF behandling i september, och började i samband men det läsa bloggar. Först hittade jag bara sorgliga historier, och varför jag redan var helt säger på att det inte skulle funka för oss blev jag sjukt deppig. (Och min karl galen på mig :D ) Så hittade jag din underbara blogg och du ingav hopp. Har följt dig och dina framsteg sen dess och önskar dig all framtida lycka (och hoppas även att du ska fortsätta skriva när bebisen kommit).
    Så tusen tusen TACK och massor med kärlek till dig och bebisen.
    //Anna
    Och hur det har gått för oss, 1:a försöket och just passerat halvtid :)

    SvaraRadera
  2. Oj va jag blir glad av dina ord! De känns så underbart om man kan inbringa lite hopp till så bara en peroson, för de e så lätt att fastna i ledsna historier och fokusera på "negativa" saker. Så de känns underbart att höra att du fick lite hopp.! De e ju en jobbig cirkus denna ivf värld men jag tror man måste föröska se lite ljus, ha saker att se fram emot som gör livet värt leva och kämpa för i all denna cirkus. Försöka att inte bli så bitter för de tror jag inte är bra för kroppen..
    Jag kommer fortsätta skriva även när bebis är född, men kanske på min "privata" blogg, men då finns de möjlighet att få följa mig där om man vill.
    Men första försöket och halvtid =) härligt! Då önskar jag er all lycka till oxå! Själv går jag in i vecka 40 idag och de är nu bara 7 dagar till bf.. Otorlig och ofattbart.. Satt och läste tillbaka i bloggen förra veckan och kände mig så lycklig över att de funkade! Trots lite motgångar så gick det! =)

    Tack så jätte mycket för dina värmande och fina ord!
    Kram Kram och all lycka och kärlek till dig!

    SvaraRadera