söndag 3 februari 2013

Babyshower

Åh vilka underbara vänner jag har i mitt liv!! Ibland kan inte ord beskriva!

Igår tog min sambo med mig ut på promenad med hundarna, vädret va soligt och de va helt ljuvligt ute! När vi kom hem från promenaden skulle han iväg och jobba lite. Ja hänger av mig kläderna lite sakta och går mot kök/vardagsrum, då ser jag en massa champange glas som står på vår köksÖ och bakom hörnet hoppar ett gäng tjejer fram och skriker suprise!!

Haha vilken chock! Vilken överraskning! :) Dom hade bakat och fixat en massa fint och dom hade presenter.. Och jag fick en sån trevlig eftermiddag!! Helt fantastiska tjejer som va här! Och två bebisar :) en på tre månader och en på 1 vecka!
De va så fint gjort! Och ja e så glad.. Kände mig helt uppspelt hela kvällen efter att dom åkt. Satt och stirra på den enorma blöjtårta som min kära vän M hade gjort! Vi fick en massa fint till vår lilla.. En av tjejerna är enormt duktig på att virka. Kolla mössan och vantarna som vi fick till bebis. Hur söta är ute dom..

Men som sagt, ibland kan inte ord beskriva. Men ja e så lycklig som har så fina vänner i mitt liv! Jag älskar dom alla! Och ett speciellt tack till dig M <3

Nu ska jag hitta nå kläder att ta på mig. Idag fyller mitt kära gudbarn 1 år! Lilla söta tös, ett år har redan gått sen du såg dagens ljus första gången..
Fina lilla du..







7 kommentarer:

  1. Skönt med sådana vänner....Idag 4 februari kl 18.23 kom vår lilla tjej till oss genom akut kejsarsnitt 2265g o 42 lång... Så det är en liten tjej. Men vi mår bra alla ... Nu har inte du så lång tid kvar :-D kram Sandra från Skåne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen skönt med sådana vänner..
      Men GRATTIS till er lilla tjej!! Verkligen en liten tjej =) Men va mysigt!! Jag vill gärna ha ut min nu.. Men som sagt, snart min tur!
      Hoppas ni får må bra nu och njut av er nya tillvaro tillsammans som familj <3
      Kram

      Radera
  2. Halloj... Hoppas allt är bra än :-D... Bebisen är kanske ute ;-) .... Själv ska vi åka hem från bb idag sköönt... Då ska vi bara mysa o ha det gott.
    Ja hon är inte stor vår lilla tjej.. Men man får ha bebis längre :-D hade du tänkt amma ?? Tänkte innan jag blev gravid att jag inte skulle men under graviditetens gång ändrade jag mig dock... Så mysigt är det :-D men vill man inte eller inte det funkar så finns där ju alltid ersättning... :-D kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bebis är fortfarande på insidan, men den får nog gärna snart komma innan magen spricker. Huden e så spänd på magen!! Den kan inte töjas mer nu känns de som och nu brister den ju oxå.. Aj aj..
      Va mysigt att ni fått åka hem nu! Ja längtar så efter att få se vem som är i magen.. Vill oxå komma med med vår lilla =)
      Min tanke har nog varit att jag vill föröska amma om det går.. Men samtdigt så tänker jag inte sätta nån press på mig själv. Men fungerar de så gör jag de nog gärna. De är ju ändå många som tycker att de verkligen är mysigt.. Kan ju dock inte påstå att jag längtar efter att få en mjölkstinn byst då min byst redan är väldigt stor.. haha herre gud jag kommer se ut som Dolly parton x2 =)
      kram

      Radera
  3. Hur går det :-D ser att du inte bloggat på ett tag... Själv har vi kommit hem från bb igår... Så himla skönt :-D men oxå skönt att veta att amningen funkade innan jag åkte hem... För mjölken hade ju runnit till det har bara att Emilia skulle få till det :-D.Hade en så kanonbra hjälp från en bra undersköterska... Hon vsr så bestämd. :-D. Hade du tänkt amma?? Om inte finns där faktiskt bra ersättning... NAN är bäst ,:-D. Fick mata Emilia med det i början innan mjölken runnit till o även kompletera med eftersom hon är då liten... Men nu får hon bara min mjölk. Har nan hemma om ifall att... Kran Sandra

    SvaraRadera
  4. Haha.. Ser att mitt inlägg kom två gånger... Bra att du.inte stressar upp dig ang amningen... Kände likadant att hår det så går det.. Men tänkte inte få panik om det inte gick... Hoppas bebben tittar ut snart :-D kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det blir ju som de blir, så man får försöka att inte stressa upp sig. Gör man de så blir de ju säkert svårare oxå skulle jag tro.. Glömde förresten skriva att Emilia va ett fint namn!
      Kram

      Radera