onsdag 20 februari 2013

Tick tack...

Tick, tack, tick, tack.... Dagarna går.. Eller dom nästan flyger fram. De känns så otroligt overkligt att de är så några dagar kvar!! Har vi verkligen kommit så här långt..
De börjar bli väldigt tungt nu. (till och från) De känns i ryggen och mitt bäcken vill inte riktigt som jag.. Ikväll har de varit besvärligt, men ja har samtidigt hållit igång i tre dagar nu så de är inte så konstigt..
Min mvc tid som ja skulle haft tidigare i veckan blev flyttad så den blir imorn (torsdag) och imorn är de bara 4 dagar kvar till bf!!!!!!! :)
Ja hoppas ja fått upp mitt hb lite...

Tänk att de snart art dax att möta vår bebis.. Ja känner mig så redo som ja kan bli... Tror jag :)
De bästa är väl nog att mon sambo är så lugn och tar detta me ro. Han litar på att vi klarat allt.. Och de gör vi nog tillsammans.. Kan behöva lite av hans lugn ibland.. Men de smittar ju lite av sig..

Ligger i sängen nu och tittar på en unge i minuten- USA.. Kan ju inte säga att jag längtar efter smärta än, men absolut efter att få träffa vår lilla... Som är så efterlängtad...
Har haft lite onda sammandragningar ikväll.. Påminner en del om mina magproblem.. De blir å svida en del... Mindre skönt.. Men samtidigt bra att veta att kroppen kämpar på..

De sägs ju att de föds mycket bebisar under fullmåne.. Vi pratade om de på min babyshower.. Idag va ja tvungen att kolla upp när nästa fullmåne är.... Vill ni gissa?? Nä ni svarar ju inte ändå, ni kikar in här men lämnar sällan spår...
Nästa fullmåne är på måndag... Samma dag som vi har bf... Så vi får väl se då :)

Nej nu blir se godnatt!!!



4 kommentarer:

  1. Snygg pik till läsarna.

    Hoppas det startar senast måndag då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja men va tusan =) ja ser ju att folk är in och läser, men de e så himla snålt på lite feedback. Nog för att jag mest skriver för min egen del.. För att jag själv skall komma ihåg.. Men en kommentar nu och då är ju alltid kul.. Men därför lär ja oxå sluta skriva här då den lilla är född och gå över helt till min vanlig blogg, där man får lite mer feedback.

      Radera
  2. Rejäl mage du fått.. :-D nu är det inte lång tid kvar tills du har ditt mirakel i dina armar..
    Det är en härlig känsla... Låg på bb i fem dagar.. Mest för att det ju blev snitt. Men det var skönt för amningen kom igång som den skulle innan jag åkte hem. Sitter nu i soffan med min goa dotter i famnen o känner mig verkligen lyckligt lottad. För tyvärr är det ju många som inte lyckas med ivf heller.
    Hoppas ditt mirakel snart tittar ut :-D kram Sandra i Skåne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den börjar kännas stor! =) men mysig... Om jag får så kommer jag föröska stanna på bb i minst 4 dagar iaf. JAg har ingen brådska hem och får gärna igång amningen där när man kan få lite hjälp.

      Även om jag inte har vår lilla i famnen än så känner jag mig oxå verkligen lyckligt lottad.. för som du skriver så finns de många som inte får det att fungera med ivf heller... Å de känns fantastiskt att de fungerade på första försöket för oss..

      Men ja tror oxå att de är lite så att jag hade svårt att få in i huvudet att jag va ofrivilligt barnlös.. Som du ser på min blogg rubrik.. Ofrivilligt barnlös.. Är det jag? jag kunde inte accociera till de riktigt fast jag ändå kämpat ganska länge. Men ja kände från början att bara jag får chansen till ivf så trodde jag att de skulle funka.. Kasnke inte på första försöket.. Men jag trodde att de skulle gå.... och de gick.. OCh jag hoppas de går hela vägen.. Så att jag oxå får sitta med min bebis i famnen som du =)
      Kram

      Radera