torsdag 21 februari 2013

Snart så...

Yes, dagens mvc besök gick bra. Mitt hb hade ökat lite, så nu e de bara att fortsätta med mina jordgubbs smoothies. Behöver fortfarande få de högre men de va en bit på väg nu iaf. Så det är ju alltid ett steg framåt.
Bebis hjärtljud låg på 140 slag denna gång och hon tyckte att det kändes som att bebis hade fixerat sig nu. Hon sa att de kan ju hända vid en gyn undersökning att man kan "putta" upp huvudet lite, men så som hon hände de på utsidan så sitter det där de sitter nu..
Har ju känt som mer ilningar och tryck neråt så jag har ju gissat på att den lilla fixerar sig.. Sen kände hon på magen och på bebis och på skoj gissade hon en vikt.... 3800g... Ok bebis nu får du komma!! =) haha ja vill inte att den ska va så mycket större..
Men å andra sidan så vägde jag 4200 när jag föddes.. en riktig guld klimp..

Man har en del tankar och funderingar nu.. Jag pratade i telefon med min mamma idag.. vi hade messat igår innan vi somnade och då fråga hon om jag packat klart väskan.. Vilket jag inte har.. Eller de som saknas är mina kläder.. Så sa ja att min tanke är ju att jag skall hinna packa klart väskan sen när jag känner att de är på gång.. DÅ berätta hon hur snabbt de gick för henne och hon sa att du kommer säkert ha dina tankar på annat än att packa.. Så packa nu....

SÅ idag när vi prata så sa ja att min plan hade varit som så här....
Jag känner att nu är de dags på riktigt.. Jag packar då de sista i väskan.. Går och duschar och rakar ben och "fiffi" och under armarna... Å fönar håret... Så va min plan =)
Hon skratta å sa att jag alltså skall hinna me en del innan jag åker in.. Kanske måste tänka om..
Sa samma till min bror idag när vi prata och han som e kille sa: men vem bryr sig om du har rakade ben =) ingen..

Men jag bryr mig =) haha jag vill ha benen rakade.. Inte vill jag ligga där med håriga ben.. Och sen ligga på bb i flera dagar och kasnke inte orka raka sig =) lika bra att va så "fixad" som möjligt så kanske de inte gör allt för mycket om de blir en liten odling de dagar man e på bb.. Är jag den enda som tänker så ?? =)

Har fått hen hel del bristningar på magen nu oxå.. Å tusan va de kliar... Jag smörjer 2 gånger om dagen med bio oil.. Men de kliar ändå.. Vill inte va där å klia.... Försöker låta bli...

Nu e klockan över midnatt och vi har återigen bytt dygn.. Vilket betyder 3 dagar till bf!!!
3 dagar!!!!! Jag fattar inte att de är sant...
Nej nu betala mina räkningar, man vet ju aldrig, kanske man hmanr till bb inatt så de e lika bra att jag får de gjort nu.. och packar ner de sista i min bb väska.. Sen fårde nog va tack och godnatt..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar