torsdag 29 november 2012

Synen på sin egen kropp..

Satt och bläddra igenom mina bilder i telefon inatt när ja inte kunde sova.. Och hittade bilden till vänster! Alltså ibland borde man ju få sig en fet smäll! Hur i hela friden kunde man tycka att man va tjock?!?!?? Var på den bilden är jag tjock lixom??? Man e bubbelt galen ibland.. Va har man för syn på sig skälv... Ja har inte varit den som gillar att klaga om jag känner att jag lagt mig några kilon.. Men ja är lång och har en kraftig benstome vilket har gjort att vågen kanske visar en högre siffra än va jag vill se, men kroppen är de egentligen Inge fel på!! Men man fastnar så blint på den där jäkla siffran.. För ja va fan inte tjock där även fast siffran visa nåt jag i mitt huvud kanske tyckte va för mycket.. MEN ja har oxå tänk som så att de verkar som att min kropp vill ligga på en vikt av ca 75-78 kg... För de e de som den ofta går tillbaka till, eller som ja har lättast att ligga på naturligt. Tror jag vägde 76kg på den bilden.. Siffran låter högt, lixom shit nästan 80... Men jag är ju verkligen inte tjock där!!
Men ja är av den åsikten att jag inte gillar att klaga högt på att : Uh va tjock jag e, eller guuud ja måste banta.. Buhuu.... Nä jag tycker att då gör man ju sig nästan tjock i andras ögon. Jag gillar inte alls de där.. Och om man nu vill gå ner.. Ja då ser man till att man rör sig mer än va man sätter i munnen.. De e bara än själv som kan ändra på sig eller sin syn på sig själv.

Vi tjejer är så förbannat hårda med oss själva så att de är sorgligt!
Kan ju låta egoistiskt, men jag tycker de är helt rätt... Att!!.... Man ska ge sig själv komplimanger! De finns alltid nåt man tycker om på sig skälv. Framhäv de och må bra istället för att klanka ner på sig själv!
En läxa till oss tjejer kanske:)

4 kommentarer:

  1. Du är så klok min vän. Måste ta till mig av dina ord. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De e lätt att va efter klok=) Men man måste nog verkligen tänka en och två gånger innan man klankar på sig själv.. Och du är jätte fin nu min vän! Kom igåg de=) <3

      Radera
  2. "Och om man nu vill gå ner.. Ja då ser man till att man rör sig mer än va man sätter i munnen"

    Tyvärr är det inte så enkelt för alla. För endel, men inte för alla. I så fall hade det inte funnits en helt industri kring bantning och dieter och magsäcksoperationer etc. etc.

    Men du har helt rätt att man ändå kan ha en positiv syn på sig själv och sin kropp. När man tycker man är snygg så ser man betydligt snyggare ut i andras ögon. Man liksom utstrålar skönhet. Skönhet sitter inte i antalet valkar och extrakilon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De e ju aldrig nån som sagt att de skall va enkelt heller. Tror inte heller på bantings dieter, pulver och allt va nu alla förösker lura på oss människor. De e bara en genväg som inte håller i längden.

      Mer motion, ett jävla annama och en hälsosam kost är va jag tror på.. Och de är min perosnliga åsikt. De e de jag tror håller i längden..

      Poängen va oxå att man inte skall nedvärdera sig själv. För tycker man själv att man e ful, och tycker synd om sig så då är det va andra ser oxå.

      Nu när man e gravid och jag personligen går stadigt upp i vikt så är de ju kasnke inte helt kul att se hur tex armarna "fläskar" på sig.. Men varför skall jag koncentrera mig på nåt negativt och klanka ner mig på själv när jag kan lyfta fram nåt jag tycker är fint på mig..

      Och de gäller alla! tjock som smal, ful som snygg.. Alla har vi nåt vi ogillar hos oss själva. Men man ska inte va så förbannat hård mot sig själv. För alla har vi nåt som är fint.. Och vågar man själv tycka de utan att skryta om de, så kommer fler att se att man e fin..

      För de finns inge mer sorgligt och jobbigt än att lyssna på en människa som klankar ner på sig själv och tjatar om hur tjock "denne" är.. De är ju faktsikt bara en själv som kan ändra på det..

      Radera