tisdag 20 november 2012

dagens mvc besök..

Idag var det dags för ett Mvc besök igen.. Magen hade växt till sig ordentligt denna gång, men de har jag oxå känt bara på sista veckan. Min barnmorska va tvungen att mäta två gånger och kolla i sina papper att allt stämde.. På en månad har livmorden växt 6cm.. Så de va ganska mycket... (måste sluta äta socker!!) Hon sa att de nog är en lång liten bebis där inne. Huvudet låg idag neråt, hon frågade om vi ville känna men de ville vi inte.. Jag ville inte då jag inte våga, tänk om jag gör fel =) och då tror jag sambon inte våga för att jag inte gjorde de =)

Gjorde ju ett test för en vecka sen om jag skulle ligga i nån riskzon för att få gravid diabetes, men allt såg jätte bra ut och jag hade fina siffror. Så nu kan jag andas ut där en stund..

Mitt hb hada sjunkit igen.. 108 låg de på idag.. Och jag har ju känt mig hemskt trött på sista tiden, även yr i huvudet. Så nu blir det att testa ny järn medicin för att se om vi kan få upp mitt hb.. Kan ju va bra att få upp de till en framtida förlossning!

Vikten ville jag inte berätta för henne denna gång =) ja sa att jag kan fylla i den själv på kortet så ser hon nästa gång hon kikar i kortet va de va... Men de e ju pinsamt.. Snart väger ja ju som min sambo och han e väl ändå minst 20cm längre än mig.. Och han e ju med varje gång jag går till mvc så idag kände jag inte för att blotta min vikt.. Eller de kommer jag nog inte att göra i fortsättningen =) Inte så att han hör..

Fick med mig papper hem om förlossningen.. Skulle inte ha fått dom så tidigt egentligen, men för mitt psyke och för metal förberedning så fick ja de.. Jag har börjat känna en del oro inför förlossningen efter att jag såg min brors tjej....

Som jag skrivit förut har jag svårt att hantera smärta efter mitt utomkvedshavandeskap och så fort jag får ont så blir jag ju ledsen... SÅ varför oroar jag mig nu då? Jo för att en förlossning gör ju så klart Ont.. HUR kommer jag att reagera på den smärtan är mitt frågetecken nu?  Min rädsla då är väl att jag blir deppig eller så ledsen att jag får svårt att ta till mig bebisen.. För de vill jag ju inte ska hända! De här vill jag ju bara va glad över..

Skall försöka boka en tid till min kontakt person på gyn och se om jag kan prata om detta med henne. De skulle va skönt att få ur sig de..

Nå ja, detta va alltså dagens funderingar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar