tisdag 27 november 2012

Vecka 28

Igår gick vi in i vecka 28.. Tacksam för att jag tycker att veckorna går snabbt trots att jag bara går hemma. Idag har ha rustat i köket och gjort de fint.. Sen tog se två sekunder så hade ja stökat ner de igen ned lite julgodis bak:) typiskt mig. Och nu e ja så himla trätt efter dagens städning och bakning att jag inte orkar städa igen... Får bli imorn.. Ligger i sängen nu och vilar. Sambon är ju ändå inte hemma.. Börjar tröttna lite på han jobbar gen.. Jobbar från ca 10 på morgonen och så kommer han gärna in vid 21 eller senare.. Hinner då alltså ses en liten stund innan han kl 23 åker på sitt nattjobb!! Han kommer ju in för en snabb fika på dagen och sen in för middag på kvällen.. Men jag tröttnar på att sitta ensam hela tiden!

Känner att jag blivit lite hormon känslig nu oxå.. Gråter för minsta lilla.. Men de blir ju alltid för mig själv för han e ju inte hemma och ser de.. Lånade hem lite böcker från biblioteket här om dagen.. Vill att sambon oxå ska läsa.. Han tycker ju inte att han behöver göra de... Inte nu iaf.. Men man vet aldrig om bebis får för sig att komma för tidigt?! Ja sa att jag vill att han läser! Annars känner ja mig så ensam i de här. Läser han inte kommer han stå där sen på förlossningen oh inte ha en aning om hur han ska göra eller säga.. Och då kommer jag bara bli förbannad!!

Annars då.. Magen har varit mycket bättre sen jag fick medicin mot magkatarr. Den sista veckan har jag inte alls haft ont i magen och fy fasen va skönt!!! Men nu har jag inga fler tabletter:( tog sista igår kväll.. De ger mig lite smått ångest för jag vill verkligen, verkligen inte få sådär ont i magen igen!!!

Men på fredag ska jag träffa min gyn läkare igen för ett ultraljud så då får ha ta upp de här med medicin me honom. För får jag ont i magen igen vill jag ha hjälp direkt! Magvärk är så psykiskt påfrestande för mig... Jag orkar inte ..

Börjar annars känna mig mer och mer gravid.. Tyngre och "klumpigare", magen är ivägen när ja ska få på och knyta skorna:) har lite jobbigt att sitta längre stunder, skönare att halv ligga.. Har sen några veckor tillbaka inte kunnat lega på rygg och sova. Så nu e de bara på sida som gäller! Skit obekvämt när man tänker på hur många veckor till jag får kasta mig från sida till sida. Sover ju annars helst på mage eller rygg. Mage kan jag inte alls ligga på längre!:) jäklar va konstigt de känns.. Har inte sovit på mage på ett antal månader pga överstimuleringen då de gjort så förbannat ont, har ibland kunnat lega på mage en stund i soffan, men går inte nu. Nu har livmodern och bebis växt sig så stor att de bara känns tokigt att försöka..:)

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Hur länge hade du ont/problem med överstimuleringen? Jag är i vecka 9, och håller på att bli tokig av att äggledarna värker konstant :(
    //Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojn, ja du... Tyvärr hade jag ont länge, men de e ju oxå för att man blivit gravid.. Jag fick ju mitt ägg insatt 6:e juni och nånstans mot slutet av Augusti började äggstocken äntligen krympa.. Men de va nog inte fören i september som de började kännas bra.. Så jag led nog av de länge tyvärr.. Hoppas de släpper för dig snart.. För de e ju påfrestande att gå och ha ont.. Även fast man vet att de finns nåt fint som växer inom oss.
      Kram

      Radera