måndag 19 november 2012

En del har hänt..

Ja tiden rusar iväg som vanligt. Fanns några vänlig själar som gav sig till känna när det gällde att läsa bloggen. Så dessa personer som gav sig till känna i första inlägget är oxå de som kommer att få lösen om jag låser bloggen eller om jag låter er få följa mig på min privata blogg..

Va har hänt sen sist då-- För ca två veckor sen hade jag min pappa och låssas mamma på besök och även hennes mamma och hennes man. De va trevligt.. MEn på natten til söndagen blev jag så himla dålig! Jag vfick så galet ont i magen igen.. Men denna gången va den värsta.. Jag hade så ont att jag trodde att jag skulle få en hjärtinfarkt, för de va så högt upp.. Jag låg och vred mig som en liten mask i sängen för att de gjorde så inte.. Mina recpetfria mediciner gjorde ingen som helst nytta.. Låg och grina för att det gjorde så ont. Va nära att ringa efter en ambulans då resten av familjen hade druckigt på kvällen. De gjorde så ont att jag till sist började spy.. Där gick gränsen... Jag mådde lite bättre efter det och kunde till sist somna, men sov inte bra.. Dagen efter va jag så om i magen.. Ringde till sjukhuset och fick komma dit för att träffa en läkare. Nu behövde jag få medicin som hjälper mig, inget mer recept fritt skit.. Så nu har jag fått medicin mot magkatarr, en kur jag skall ta i två veckor. Så jag hoppas de skall bli bättre. Jag har inte haft några fler onda attacker iaf, peppar peppar.. Jag vill aldrig ha så där ont igen!

Sen i onsdags åkte jag för att hälsa på min famlj några dagar.. Och på Onsdagen fick då även min lillebror sitt första barn.. En liten dotter.. Synd bara att hans flickvän är så speciell.. Vi fick inte hålla i bebisen.. Vi fick egentligen inte ens hälsa på.. Ja va nog till sjukhuset med pappa och fick titta på henne men de va endast för att pappa oh jag körde hem min bror för at hämta mer bebis kläder.. Sen i söndags halv tvingade vi oss dit. Så ledsamt då min bror gärna stolt vill visa upp deras lilla underverk medans hon vill sitta i mörkret med flickan och ha henne för sig själv. Så vi fick se henne men inte röra henne.. Man ville ju inget annat än att hålla henne!!!! Men flickvännen är oxå livrädd för baciller tydligen.. Suck.. Helt galet.. Nå hann ju lämna av min present iaf innan hon hann växa ur den.

Har även köpt en barnvagn nu! Stort!!! =) Hittade en jätte, jätte ifn på blocket som jag och min pappa hämtade hem. Emmaljunga Black Baeuty Limited edition. Dom som hade haft den hade varit så rädd om den, den hade alltid varit skyddad och deras barn hade aldrig fått sitta på barnvagnstyget utan de hade alltid varit skyddat. Så den såg ut som ny, däcken såg man va använda men annars fanns den inget att anmärka på. Så nu står det en barnvagn här hemma..

Ville köpa lite kläder oxå, men tyckte att de va svårt.. Jag är så nyfiken nu på om de gömmer sig en tös eller gosse i magen. Jag vill veta va jag skall köpa för kläder! Så det blev bara en pyamas och 4 par strumpor... =) SÅ de va de..

Gick in i vecka 27 idag! oxå helt galet..=) idag har bebisen rört på sig så mycket att jag blivit illamående.. Men nu har h*n äntligen lugnat sig=) även om de är hur underbart som helst när man känner hur det rör sig så blir de ibland lite mycket=)



4 kommentarer:

  1. Hon är kanske orolig för rs!
    Min svärmor är det.

    SvaraRadera
  2. Kolla Ellos.se hittade ett jätte sött startset till vår lilla för 200 kr, har rea just nu. Innehåller body, byxor, filt, mössa, strumpor o något mer. Köpte det i vit/grön/beige funkar till bägge könen.... Kram Sandra

    SvaraRadera