torsdag 1 november 2012

Ännu mer gravidbesked..

Min dag började riktigt bra idag.. Dels fick jag sova för andra natten i rad utan hemska magsmärtor, vilket är fantastiskt! jag mår bättre nu och är lite gladare när jag fått sova så slipper jag oroa ihjäl mig.. Men sen fick jag imorse ett härligt mail av en vän/bekant som ville berätta för mig att hon va gravid.. Tidigt skede, men blev så glad att hon ville dela de med mig ändå! =) Och jag e så glad för hennes skull.
Förra veckan fick jag oxå vet att en annan kompis till mig oxå är gravid, hon ligger tio veckor efter mig. Det är så himla roligt för nu vet jag om flera stycken som skall få barn inom samma halvår som vi.. Har hela tiden trott att jag skulle va ensam om jag böev gravid, men jag känner flera som ligger ganska tätt med mig och några ed lite fler veckor emellan.. Underbart.

Jag måste säga att jag e så himla glad över att jag nästan från början varit öppen med våran historia om våra barnförsök.. Så glad att jag inte hållit de inom mig. För då har jag sluppit bli bitter kan jag känna, för jag har alltid kunnat prata om de.. Och jag tycker att det är skönt att kunna prata av sig.. Jag e så öppen av mig som person.. Men jag känner att jag får tillbaka då.. De finns människor i min omgivning tex på jobbet som jag kanske inte känt så bra men som jag ändå känt att jag kunnat dela med mig av vad jag går igenom.. Och där uppstår en vänskap.. De e fint..

Även om inte jag har familj på nära håll så har jag ett så fint nätverk av vänner, som känns som min familj och som jag kan berätta allt till... De är fint, och de är jag tacksam för....

Va ville jag ha sagt med de.. Att jag e glad för att jag e som jag e, glad för att jag vågar säga va jag tycker och tänker, glad för att jag känt att jag kunnat dela med mig av mina tankar till dom i min omgivning, glad för att jag har vänner som ställer upp och stöttar med ord och sin visdom, arbetskollegor som oxå ställer upp med klok ord och råd.. Glad över mitt nätverk..

Nog med gullig gull.. Nu måste jag ringa till min granne som eldat i flera timmar och all rök drar in över vår går och vårt hus, de luktar SATAN här inne.. Jag blir ju rök förgiftad!!
Fy fan hur det luktar! Jag blir galen.. Dom har eldat minst 3 timmar nu! usch.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar