onsdag 7 november 2012

Lustigt..

Som vanligt är ni många, många som tittar in på denna blogg men nästan ingen som ger sig till känna.. Kanske ni skulle kunna lämna en kommentar om vem ni är och varför ni kikar in här? Annars låser jag snart denna sida och använder den enbart som min egen ventil för att inte glömma denna resa.

Gjorde förresten en lustig upptäckt idag.. När jag plockade ur en låda i min garderob hittade jag ett papper med mina mått. Ett papper jag skrivit i Januari 2011.. Vikten va den samma som min startvikt nu när jag blev gravid.. Tog modet till mig att ta fram måttbandet för att titta vart alla kilon satt sig.. har ju ändå gått upp en 10-11 kg på dessa 25 veckor=/ HOST!!!

Hur som helst... Hur i hela friden kan 10-11 kg placera sig på en kropp? inte en cm hade de ändrats på varken låren, vaderna eller överarmarna.. Självklart har de hänt en hel del över magen =)
De trista va väl att jag inte skrivit upp nåt mått över rumpan eller som typ bysten.. kan ju känna att jag tror rumpan fått sig en del av dessa kilon, så även bysten=/ känner mig mycket bredare över bröstkorgen och det är även bevisat på många tröjor som jag knappt för över bysten i dagens läge..

Men lustigt ändå att de andra måtten va de samma..

12 kommentarer:

  1. Hej hej!

    Jag följer din blogg, tror det är sedan i somras någon gång då jag själv hamnade i IVF-karusellen. Har din blogg inlagd på Bloglovin och läser så fort du skriver något nytt.

    Har själv gjort en IVF som tyvärr inte gav resultat och är nu på ruvardag 2 med vårt första FET. Hoppas såklart, men att tro är en annan sak. Har tyckt att det varit skönt att läsa din blogg och att det kan gå så bra trots lite komplikationer som du hade i början. Önskar dig all lycka och vill gärna fortsätta följa dig.

    /Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket.. De e roligt att höra.
      Har sett att du kommenterat förut men får inte fram om du har en gen blogg eller ej? kan ju trycka på LM men kommer ingenstans..
      Hur som helst så önskar jag dig lycka till nu på dina ruvar dagar! Hoppas ni fått tillbaka erat lilla guldägg och får er en liten guldklimp som belöning för "allt slit" =0)

      Radera
  2. Vissa går upp mkt vissa knappt något är i v 28 har gått upp ca 5 kg. Dina 10 är normalt men jag vet inte kul man ska ju gå ner dom oxå. Men men man får ju något fint ut av det iaf :-D så vad gör det kram sandra ( ivf:are )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man har ju bett om de här själv =) alla människor är ju olika och går upp olika mycket.. Men de är ju inte omöjligt att gå ner de sen. och förhoppningsvis får vi ju nåt himla fint för det =)
      Kram

      Radera
  3. Jag har följt din blogg sedan vi båda började vår IVF resa i april/maj i år. Tycker det är roligt att höra om allt som händer dig i din graviditet och hoppas verkligen att kunna fortsätta följa dig.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. LÅser jag bloggen får du lösen eller så får du adressen till min privata blogg.
      Kram

      Radera
  4. Hej hej :)
    Jag läser din blogg och tycker det är jättekul att följa dig!
    Jag och min sambo har försökt att bli gravida i drygt 4 år. Vi har gått igenom utredning och det var inget fel på sambon, jag hade pcos och har gått igenom diverse hormonstimulering utan ngt lyckat resultat. Vi blev inskrivna för ivf och hade vårt första samtal där i juni 2012. Vi hade fått tid till vårt först ivf-försök i september. Jag och min sambo släppte alla tankar om barnförsök och njöt av en underbar sommar tillsammans.
    I augusti så började jag känna mig lite konstig och tog ett graviditetstest, bara för att få bort dem där spöksymtomerna så att man kunde släppa tankarna om att det verkligen inte var något där. Gissa på min förvåning när graviditetstestet visade positivt :)
    Idag är jag i vecka 20 och tycker det är super kul att följa din väg.
    Önskar dig all lycka!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. OJ va roligt att höra. Grattis till er! Så underbart med lite "solskens historier" bland alla kämpare.
      Sånt kan behövas bland alla ledsna historier.
      Lycka till i er graviditet och sätter jag lösen får du veta..
      Kram

      Radera
  5. Jag läser ju så klart... Känner också att jag är större kring bröstkorgen och rumpan - ja hela kroppen - inte bara magen! Det stör mig inte så mycket, detta gör jag nog bara en gång... kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej vi ska ju få nåt fint ut av det här, så att man breddar sig lite får man snällt ta =)
      Kram

      Radera
  6. Oroa er inte för kilona!!! Dom försvinner! Jag lovar! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dom gör ju det=) De e ju bara en kort tid i livet man lägger på sig så här =)

      Radera