torsdag 19 april 2012

P-piller

                    (Bild lånad av google)

När jag slutade med min p-piller hade jag nästan kallt räknat med att de skulle ta ett år att bli gravid. För de hade jag hört att de kunde ta och de va väl helt ok. Även om man skulle önska att det gick snabbare så va jag beredd på ett år.
Men jag har ju haft problem med min mens förut. Som mest har den varit borta i 6 månader.. Därav gick jag till gyn ganska snabbt för att se till att detta inte skulle hända igen. Min diagnos för detta är ju då PCO. Jag fick ganska långa mellanrum i mina mens perioder. Så de blev gyn igen.
Sagt och gjort efter ett tag fick jag en medicin för att se till att jag får ägglossning, då läkaren misstänkte att jag inte får nån ägglossning. Köpte hem en massa ägglossnings stickor sen för att det verkligen skulle blev nån ägglossning.. Och de blev de... Men hela året gick och inte blev de nåt barn.. Fuck... Varför tar det sån tid?
va till läkare igen där dom skulle göra en liten titthålsoperation när det gått 1år och 4 månader.. Kolla att allt va bra.. Operationen gick bra, men där kunde man även konstatera att jag har endometerios.. Men grattis, skall jag få allt här i välden?Men som tur va så var det bara lite så han brände bort det.

När det hade gått nästan två blev jag till sist gravid.. What?? Kan det va sant? efter ett antal negativa graviditets test så fanns de helt plötsligt ett test där det stod gravid.

(fortsättning kommer) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar