fredag 20 april 2012

Blandade inlägg.

                                              (bild lånad av google)

De blir lite blandade inlägg här nu. Dåtid och nutid blandat. Men de e ju för att jag inte startat upp denna blogg förens så sent i min historia.  Jag känner för min egen del att jag borde ha gjort det tidigare. Men nu blir de blandat och sen som orkar hänga med i svängarna får gärna göra det. De här e ju mest för att jag skall kunna få ut alla känslor när jag känner att jag inte riktigt har nån att prata med alla gånger som förstår det man går igenom.

Samtalet igår då till IVF skötaren slutade på följande sätt.
Eftersom att jag har ätit primolut nu för att få fram mensen lite tidigare, så borde den ha kommit nu. Vilket den inte har gjort (va till gyn här om dagen och då sa hon att de ser inte ut som att jag skulle va i det stadiet (mens) utan mer som ägglossnings stadiet) Va???
Men iaf.. De blir så att när mensen kommer skall jag ringa IVF skötaren igen. Då kommer hon att boka in ett datum för oss att komma till Åbo (där vi skall göra det) och berättar när jag skall börja ta primolut igen... Jag tror att det här e första gången på tre år som jag verkligen längtar efter mensen och vill att den skall starta NU! 

Är det nåt jag ogillar här i livet så är det att vänta=) jag har inte tålamod till sånt.. Men nu får man ju bara vänta.. Vänta på en oviss framtid.. Det känns lite som att mitt liv är på paus just nu.. Man kan inte boka in nåt fören man vet hur allt blir. Jag vill att det här skall bli av nu. Även fast jag är livrädd för att starta hela karusellen pga en del jag varit med om som fortfarande är känslomässigt jobbigt (ett utomkvedshavandeskap som pågick för länge) 

Jag funderar så mycket på ifall det kommer att funka? och om jag klarar av fler motgångar.. Klarar jag av ett till missfall? ingen säger att jag behöver få ett till, men om det händer.. Är jag tillräckligt stark för att orka de..

Nå jag måste sluta fundera så mycket och försöka leva i nuet. Ta en dag i taget.. Njuta av de bra jag faktiskt har i livet.. För nog finns de en hel del bra i livet=)

Idag skall jag resa bort. Ta en liten weekend i stockholm och hälsa på lite familj. De blir nog bra.

Ni andra som kikar in får ha en jätte bra helg! Så berättar jag mer av min historia en annan dag=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar