tisdag 24 april 2012

Då va de bokat!

                                           (Bild lånad från google)

Då var det bokat!! Kvinnan i luren sa först vecka 19.. Hjälp de va ju snart!! Hon skulle höra med läkare och återkomma.. Efter 1 1/2 timme ringde hon upp...
Hon bokade in oss på två besök vecka 22.. undersökning ena gången och äggplockning andra gången om jag förstod de rätt.. Sen vecka 23 överföring (om vi fått några befruktade ägg vill säga)
Nu blev de genast mer verkligt!! Snart... Snart får vi chansen att försöka bli gravida på alternativt sätt.. Jag har förhoppningar på att de ska gå.. De kommer att gå en dag... Och jag kommer att få ett barn.. jag måste tänka så..
Nu kan jag slappna av på ett annat vis... Jag behöver inte stressa för att hålla koll på ägglossning testa med en massa stickor i flera dagar.. Nu kan jag äntligen bara  va!!!!! Bara ta hand om mig själv.. Se till att jag mår bra..  Vilket frihet..
Nu har jag några veckor till på mig att köra stenhård träning i hopp om att förlora några kilon.. Har förstått att man inte får träna när man börjat med sprutorna.. Så de e lika bra att köra hårt nu.. Då har jag annat att tänka på, jag får en massa endorfiner och mår mycket bättre..

Just nu känner jag en droppe av lycka.... Jag hoppas av hela mitt hjärta att detta skall gå vägen.. jag vill inget hellre än att få en egen liten familj!
Det är min dröm.. Jag har många syskon själv och en stor familj.. Jag vill ha de samma... Jag vill ha barn.. De är vi värda... Vi har längtat så länge..  Ja nu är de bara att hålla tummarna för att allt skall gå vägen... 

Nu skall jag fixa middag. Ikväll blir de en löp runda med en vännina.. Så skönt!! 

1 kommentar:

  1. Hej! Tack för din kommentar på min blogg. Vad kul att ni ska börja snart, det ska ju vi med (hoppas vi iaf)! Trist att läkarna inte lyssnat på dig, det är också samma som hänt mig - de anser att allt ser bra ut fast man vet att nåt är fel...
    Har du hittat till "ivfbloggar.blogspot.com"? Där kan du lägga till din blogg på en blogglista och hitta flera som skriver. Lycka till med allt.

    SvaraRadera