torsdag 26 april 2012

Full fart framåt.-.

Har just varit ut på en jogging tur och kört ett hemma gjort zumba pass=) tur att jag e själv hemma annars skulle väl sambon tro att jag är galen. Tror han flyr fältet om han skulle se hur jag far på framför spegeln=) haha
Jogging turen var riktigt skön!! Så skönt att jag har kraft och ork att göra det igen.. Jag mår så mycket bättre och blir så mycket gladare! Speciellt glad och peppad blev jag igår när jag kom på jobb och en kollega som jag inte sett på 2 veckor frågade om jag hade gått ne ri vikt för hon tyckte jag såg smalare ut=) Yes.. Då blir man peppad till att fortsätta! Så det va kul att höra.

Så om de finns fler där ute i blogg värden som känner sig nere, försök att ta er ut.. På med bra musik i öronen och gör nåt som bara är för er själva.. Jogga eller promenera.. Endorfinerna sätter igång och vi blir så mycket gladare av det... Jag fick det rådet själv av min psykolog när jag var som mest nere och ledsen i höstas när jag hade fått ett utomkvedshavandeskap som jag gick med allt för länge innan nån tog mig på allvar och jag fick hjälp. Jag blev så ledsen för allt gick så fort sen.. Jag skall berätta den historien sen när jag  har lite mer tid.. Men hur som helst tillbaka till poängen.. när jag va som mest nere så sa hon att motion va så viktigt för våra kroppar.. För att vi blir så mycket gladare av att röra på oss.. Latmask som jag varit hela livet, tyckte jag först att de va BS... Men faktiskt.. De är så skönt att röra sig.. Själv eller med en kompis.. Eller varför inte med din sambo.. 

Nu skall jag ta mig en dusch och rota i frysen efter nåt att laga till middag innan det är dags för mig att ta mig på jobb igen..
 

1 kommentar:

  1. Är det verkligen sant det du säger?
    Jag känner mig som världens största latmask =( maken försöker få mig att springa men ja hittar på ursäkter stup i kvart.. Kanske ska ta sig i kragen, hmm
    Lycka till med din träning! Beundrar dig som orkar!!!

    SvaraRadera