tisdag 11 mars 2014

Samtalet...

När klockan närmade sig 14.30 å jag inte fått nåt samtal så ringde jag själv till dom i Åbo. Dom hade telefontid mellan 13.30-14.30 så jag passa på innan den tog slut..
En jobbig sak är fortfarande språket!! De här va tredje personen ja prata me som gav mig ett tredje besked angående plåstrena jag använder!! Kvinnan jag prata me idag sa: ja du har väl satt dom varannan dag! Eh nej!!! Ni sa var tredje eller fjärde dag! Å de e svårt att få fram hur de skall göras rätt när kvinnan i andra änden drar en hel del finska ord i samtalet å jag inte kan nån finska alls!

Men men, nu blir de iaf så här: plåster byte måndag, torsdag och söndag denna vecka. Å på söndag skall jag börja me Lutinus (blä) på måndag försöker dom tina våra embryon å lever dom har vi tid för en överföring på tisdag!!!! Hoppas dom klarar av att tinas..!
Så idag har de ju varit strålande sol så jag slängde på mig träningskläder p tig hunden å barnvagnen me på en promenad, samt att jag joggade 2km. Nu behöver jag verkligen öka endorfinerna i kroppen! Satt på mitt favorit ställe å kollade ut över vattnet... Så skönt.. Imorn har jag begärt egentid så att jag får träna en stund ifred, ta en promenad för mig själv å sitta själv vid vattnet å samla kraft och energi! Så imorn får sambon ta sonen så får jag ladda allt va jag kan.. Längtar redan :) idag hade jag lämnat barnvagnen å sonen i när han sov å gick till David stället men babyvakten funkade inte helt bra på så långt avstånd bland all skog.. Så imorn vill ja va själv... Börjar bli nervöst nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar