måndag 17 september 2012

V. 18 (17+0)

Ja då va vi i vecka 18! Och på onsdag är de äntligen dags för rutin ultraljud. Jag har fått låna en bok innan jag blev gravid av en arbetskompis. Den heter Mamma Praktika och jag borde kanske köpa den själv. Hur som helst så när jag läser alla mina tusen gravid appar så står de ju längd och sånt. Och sp läste jag: i vecka 18 är bebisen 12,5-14 cm lång. Oh jag har nästan varje vecka då tagit fram en linjal för att kolla.. Ok, 12 cm låter ju inte så stort och ser inte så stort ut på en linjal.. MEN... Så va den en bild med till vecka 18 som va ritad i fostrets naturliga storlek. Och jag fick nästan en chock:) är den verkligen så "stor"!! De trodde jag inte.. Vilken tur att bilden va uppritad så fick man en verklig förståelse i att 12,5 cm kanske låter litet.. Men så litet är de facktiskt inte! Så snart måste jag ju börja känna av den på "riktigt" har ju känt som ett Pirr eller fladder i magen.. Men nu längtar jag efter att få känna sparkar..

Jag satt idag vid matbordet när jag och sambon fikade och började förklara för honom att om vi inte tar reda på kön så kan man bara köpa typ vita kläder.. Kanske att ta i med bara vitt:) men iaf.. För vi har ju bestämt att vi inte ska ta reda på kön utan vi vill ha de som en överraskning. Men jag börjar ju bli galet nyfiken!!!! Jag vill veta:)
Men sambon är nog mer inne på de där med att vänta.. Innerst inne är nog jag de med.. Men som sagt. Vänta är inte min grej.

Jag har ju från början, ända från nån dag efter överföringen drömt att vi ska få en flicka! Och varje barn dröm jag haft efter de så har de varit att vi fått eller väntar en flicka.. Men nånstans i bakhuvudet så säger sinnet en pojke..

Och nu hittade jag i Mamma Praktika en text..

Kuriosa: är du sugen på något surt, då väntar du en flicka. Är du sugen på något sött och fett. Då väntar du en pojke.. Statistiken talar då för en pojke! I början när jag tappade matlusten så va ju de enda jag ville ha va Hamburgare med pommes och nån god sås, typ chili bea eller paprika majonäs som finns att beställa på finska kedjan hesburger.. Eller pizza.. Och godis sug har jag ju konstant. De va ett litet tag som jag köpte hem citroner för jag va så hemskt sugen på citron vatten.. Men annars är de nog fett och sött som faller mig i smaken.
Dagens middag: pizza.. Jag får ju skämmas!:)
Men jag köpte inget godis idag! De e slut på de nu. En gång i veckan får jag göra de.. Inte mer.. Va faktiskt duktig och köpte en banan idag när jag gick i affären och blev galet hungrig.. Gick nog några varv förbi godishyllan och klämde lite på chokladen.... Men tig inget idag! Bra jobbat:) haha

Nej nu måste jag skynda mig. Sambon kommer snart hem med pizza men innan jag får äta så måste vi till en annan by med traktor och släp lite snabbt.. Ha en fin kväll.

4 kommentarer:

  1. Oj, har jag aldrig hört? Spånnande, om 22 veckor vet vi om det stämmer då rå... ;)
    Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nje inte jag heller. På ett annat ställe läste jag pojke= fett, choklad, lakrits.. Allt detta vill jag ha=) men choklad och lakrits har oxå varit favoriter innan graviditeten =)

      Radera
  2. I så fall ska jag också ha en pojke, haha! Pommes, pizza och fett för hela slanten.

    SvaraRadera