måndag 17 september 2012

Glömde berätta...

Jag har ju glömt bort att berätta om London! Jag åkte ju dit den 6/9 med min lillasyster. Resan dit gick bra, på med stödstrumpor under flygningen:)

Vi hade fantastisk tur med vädret! Strålande sol och jätte varmt de dagar vi va där. Sista dagen va de väl en 26 grader i skuggan! Men de va lite svårt att hitta kläder till mig med växande mage! Tex hade inte en enda H&M butik som vi va in till några mamma kläder! Hittade två butiker med mamma avdelning med Lite kläder. Men utbudet va dåligt. Så allt för mycket shopping blev de inte för min del. Dock så gick de ju en hel del pengar iaf. Skulle säga att de va ganska dyrt. Fick även betala för att få ett större hotell rum. För dagen då vi kom och fick vårt hotell rum fick vi en chock! Shit va litet!!!! Vi kunde inte ens gå brevid varandra. Sängen va kanske 1,20!!! Hallå!! Kallar dom de sär dubbel rum? Och syster sa att hon trodde dom hade bokat ett rum med två sängar! De där va en säng! Så vigock för att höra om vi verkligen fått rätt rum.. Me de vi fått va rätt enligt dom, och de va ett standar dubbelrum?!? Öh ok! Men då vill vi byta! Så dagen efter fick vi va dom kallade familje rum.. Host! Visst de va två sängar och vi fick bättre plats att röra oss samtidigt. Men familje rum? Vart skulle resten av familjen sova. Fanns ju nog inte plats att slänga dit en extra säng. Så de va lite konstigt! Men glada att vi fick ett lite större rum med varsin säng:)

Vi va runt och såg lite.. Vi gick på nåt Sea Aquarium, vi åkte London Eye, vi va på Madame Tussauds vax museum och de va häftigt. Där fick vi oxå se en kort film i 4D. Shit vilken grej! Jag har ju inte ens sett en film i 3D:)

Vi strosade runt på Harrods, lunchade i solen på en gräsplätt i Hyde Park, tittade på Big Ben, Buckingham Palace , Westminster Abbey åt gott och titta på lite mer, shoppade och njöt av värmen och att få tillbringa lite egen tid med min lillasyster! Vi hade de jätte mysigt! Oh jag e så glad för att vi fick göra den här resan hon och jag.

Men om 25 dagar (tror jag) är de dags för nästa resa. Då drar jag och sambon till Turkiet tillsammans med min pappa och styvmamma. Men jag känner mig liiiite orolig.. Sambon va hälso undersökning från jobbet, där dom informerade om att de va viktigt att ha sitt Hepatit-A vaccin i skick om om skulle till Turkiet. Så han fick fylla på sitt. Vi tog ju båda vaccinet 2007 när vi åkte till Mexico. Men efter några samtal idag fick jag veta att jag som gravid inte får ta vaccinet! Fuck!!!
Så sa en barnmorska att ja men du får ju av försiktig med va du äter och att du har rent vatten.. Ok.. Vatten är väl inga problem att köpa. Men mat då? Hur ska jag veta va jag ska kunna äta för mat?! Blev aningens orolig nu. Får väl leva på chips eller nåt:)
Sväljer hårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar