onsdag 26 september 2012

MVC besök

Ja igår så va jag och sambon iväg på mvc besök. Hade med mig en lapp med frågor =) jag har ju knappt nåt minne så jag behöver mina lappar..
Vi pratade om mat och turkiet.. Hur min resa till London hade varit.. Och om varför kvinnor och män läser på olika mycket om graviditeten. Hon undrade om vi hade tänkt nåt på förlossningen.. Nej de har vi nog inte gjort.
1. de känns lite avlägset
2. varför skrämma upp mig allt för tidigt
3. de enda jag har hunnit fundera på är att jag inte vill snittas!

Hon tyckte att vi skulle börja läsa på lite om förlossningen redan nu.. Så de får vi väl ta tag i. Och så fick vi hem lite papper om olika kurser som vi kan gå på tillsammans under December.

Om nån undrar varför jag inte vill snittas så är det för att jag har så himla låg smärt tröskel! Vid mina tidigare två operationer har dom ju gjort tre små snitt åt gången, ett i naveln och två på magen.. Och dom snitten är SMÅ, men sabla va ont jag får! plus att jag blir förstoppad eftersom att jag tycker att de gör ont och inte vågar gå på toa.. Har haft problem med magen hela livet, men att få en förstoppning för att man inte vågar trycka på för att man e rädd för att spricka upp i sömmar och allt va som nu kan gå på tok.. Nä, de vill jag inte...
Så de är så långt jag kommit i mina förlossnings tankar.. Inte snitt! Jag kommer att bli orörlig i en månad! Minst!

Sen fick man ju den mindre trevliga överraskningen när man ställde sig på vågen... +2,4kg på 5 veckor.. Aj de sved! hon sa att de va helt ok men de känns inte helt ok! Men jag vet nog varför de blivit så oxå.. en del godis har slunkit ner i truten och sen har jag ju inte kunna röra mig ordentligt.. Så nu är de slut på snask! och promenader måste jag tvinga mig på!

Jag va jätte nervö för att man inte skulle höra nåt hjärta hos barnmorskan.. Men jag hoppade upp på britsen och hon hade en studerande som mätte magen och letade efter hjärtljuden, hon fick fram dom ganska snabbt=) åh va de kändes bra att höra! Då kan jag va lugn igen =) 152 låg de på denna gång.. Förra gången låg de på 153.. =)
Spännande tider..

Sen lite senare på dagen fick jag mig en läkar tid,. Hade en tid men min läkare hade blivit på operation och därmed försenad.. Så jag fick vänta några timmar.. Men nu e jag iaf sjukskriven! Så nu skall jag bara ta de lugnt. försöka njuta av min graviditet!
Han bad mig va ute mycket.. Och så sa han så fint: det är helt ok att må bra fast man e sjukskriven.
Så nu skall jag lägga tid på att må bra, ta de lugnt, va ute i friska luften och lära mig njuta av min graviditet..
 Så de så =)

Nej nu skall jag försöka laga en kött gryta för första gången i mitt liv. Hittar inget bra recept så jag får hitta på lite själv. Får se hur de blir att smaka..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar