söndag 20 april 2014

Nytt Ultraljud..

Ja igår (lördag) åkte sambon och jag till bb för att läkaren ja va till hade ju erbjudit mig ett nytt UL för att se åt vilket håll det går åt, å kolla med en bättre ultraljuds apparat..
Hade förresten begärt nytt hcg prov i torsdags då jag fick höra att mitt värde förra lördagen hade varit jätte högt.. Men ingen vill säga hur högt.... Varför?

Bussigt nervös är jag när jag går dit iaf, tänk om de har avstannat nu...
Lägger mig ner å sambon sitter en bit bort... Han frågar igen hur jag mår å om jag blöder.. Men de som kommer ut (ursäkta infon) är ju bara brunt, tjockt å äckligt.. Ibland kommer de ljusbrunt men de e nog pga tabletten som skall upp i musen...

Han stoppar dit staven iaf å jag ser nästan på en gång som han hittar den lilla att den lever å de pulserar.. <3 vår lilla kämpe! Å va jag/vi önskar att du vill stanna hos oss..

Han mäter den två gånger... Å sista gången får han en bättre vinkel så då stämde längden precis me de veckor vi är i.. 7+0 i lördags. Å vår kämpe va ca 1cm.

Han tyckte att så länge som jag har blödning så skall jag komma dit en gång i veckan å göra UL.. Har ju egentligen en bokad tid nu på tisdag, för den hade dom i Åbo "beställt" men måste se om jag kan få den tiden flyttad till typ torsdag eller fredag.. Men dom har ju stängt imorn=/
Men men...

Nu håller jag iaf tummarna så hårt jag kan för att vår lilla kämpe skall växa sig stor å vilja stanna hos oss...

Å sen skall jag anmäla den där jäkla läkaren som uppenbarligen inte kan läsa av ett ultraljud...

Nej nu måste jag få i mig lite middag innan illamåendet tar över.
Igår fick jag så där ont som när jag va gravid med sonen... Fast lite mildare... De va länge sen jag va tvungen att ta en tablett men igår tvingades jag göra de.. Skulle ju verkligen önska att de va nåt jag skulle slippa i en till graviditet, för de va fruktansvärt sist.. Men de återstår att se. En dag i taget, å så tar vi de lugnt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar