fredag 19 oktober 2012

Hemma igen

Ja då va man hemma igen efter en vecka i Turkiet. Resan gick bra. Första natten fick jag jätte ont i magen och fick i panik springa på wc mitt i natten. Jätte dålig i magen.. Men middagen jag åt va ganska stark så jag kan nog inte äta stark mat mer. Men annars har de gått bra. Lite enformig frukost, vitt bröd med marmelad och pannkaka. Så idag när jag äntligen är hemma åt jag min goda frukost med mörkt bröd, skinka, ost och ägg!:) Gud va jag har längtat. Min mage har i princip stått stilla i Turkiet. Förvånad över att jag kunnat äta då jag inte kunnat få upp magen.

Men annars har de varit skönt. Massa sol och bad. Och vi har haft så varmt och skönt. Så underbart att få bada alla dagar i varmt vatten! Jag älskar att bada.
Vi testade på lite Turkisk gruppdans oxå, de va roligt. Min sambo och pappa blev båda uppkallade i en typ duell:) de va så kul.

Men vi bodde på ett barnvänligt hotel och herre Gud vilket liv. För att inte tala om flyget hem! Helvete va vissa föräldrar e slappa med sina ungar. Låter dom gapa och skrika och spela rövare. Vi hade bakom oss på planet en pappa med ett barn i knät och ett brevid. Ena ungen skrek konstant! Så lyfte han upp ungen så att den kunde pilla min sambo i håret! Gör man så som föräldrer? Nej skämmas.. Ungen blev ju tyst när han fick pilla min sambo i håret men de va inte uppskattat av min sambo. Tidigare hade den dragit i min tröja flera gånger och föräldern sa inte ett ord och ungen bakom mig sparkade i mitt ryggstöd lite hela tiden. Verkligen bekvämt.

Nej Gud låt mig inte bli en slapp förälder som låter mitt barn spela satan.

Igår när vi satt i bilen på väg hem tror jag att jag med säkerhet kunde känna av vår lilla sparka <3 de va bog inga luftbubblor denna gång. Åh som jag längtat efter det!! Nu vill jag känna mer.. Magen växer och blir större och jag e så glad för de....
Min enda önskan nu är att jag skall kunna börja njuta på riktigt.. Inte va rädd och orolig... De förstör så mycket. Tror jag ska försöka boka in en tid till min kontakt person på gyn och prata igenom de. Jag vill Inge hellre än att njuta av de här... Men de e så svårt när jag är så rädd hela tiden..

Men jag älskar magen jag fått och nu vill jag känna mer sparkar.. Kanske kag efter de kan börja känna mig lugnare. Och mindre rädd..

Nej de va allt jag ville denna gång..
Funderar förresten på att sluta blogga här då jag tycker att jag får väldigt dålig respons härifrån fast ni är många som läser + att jag gått ut på min vanliga blogg om vår resa. Men jag ska fundera lite till.. Så får Jag se hur jag gör. Slutar jag så finns de möjlighet att få följa mig på min "riktiga" blogg... Men vi får se.

4 kommentarer:

  1. Jag hoppas du inte lägger ner din blogg :) Jag blir så jäkla glad av att läsa den.
    Din berättelse har gjort min resa mycket lättare och vågat tro på att IVF faktiskt funkar.
    Tusen tack och jag kommer att följa din resa spänt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. OJ så roligt att höra! Va glad jag blir om jag kan göra så att de kanske kan kännas lättare för nån.. =)
      Tack för dina ord, de värmde.
      Kram

      Radera