söndag 7 oktober 2012

En härlig helg

Ja de har varit en riktigt härlig helg. Skinande sol men lite blåsigt. I lördags va jag ut och fiskade med sambon och 2 grabbar till! Jag vann!!!:) haha fan va bra de kändes när jag fick två gäddor ganska snabbt och killarna fick ingen:) men nästan precis innan vi skulle ge uppgick sambon en fisk och spräckte killarnas nolla.. Även fast jag och sambon va på samma "lag".. Men de hade känts bäst om de bara va kag som fått fisk:)

Sen va vi ut på kvällen för att skjuta fågel. Jag skjuter inte men sitter med.. Men de blev ingen fågel denna gång. Riktigt synd då de är så himla gott med gräsand. På kvällen lagade vi en jätte god middag!! Kändes som restaurang mat! Mums!

Idag söndag har jag klippt gräsmattan.. Sen så passade jag på när solen va framme.. Packade in hundarna i bilen, systemkameran, stativ och fjärrutlösare och hade en egen fotostund vid havet. Fick några bilder som blev riktigt fina. Jag har ingen som jag känner som är riktigt bra på att ta kort (va jag vet) jag har ju en färdig bild hur jag vill ha mina foton så då litar jag bara på mig själv:) så då tar jag mina egna bilder!

Blev lite knäckt ikväll oxå.. Igår hittade vi ett ställe i bilen som va jätte vått!! Golvet bakom förar sätet.. Har kämpat igår och idag för att få bort de där vattnet.. Men ikväll när jag igen skulle ta mig en kämpar stund för att få bilen torr så upptäcker sambon är de är dyblött på golvet vid fram vid förstasidan oxå!! Neeeej!!! Jag blir knäckt! Vi har inte ens haft bilen i ett pr men dessvärre tror jag att de här problemet har varit länge, fast vi inte märkt de.. Varför tror ja de? Jo för att i vintras så fick jag skrapa rutan på insidan av bilen. (kändes inte ok när bilen är en 09:a) och ofta är de fukt på insidan av rutan och jag har nästan från dag ett tyckt att de luktat illa i bilen! Lite halv surt... Och nu fattar jag varför.. Men de känns fan inte bra att få en sån stor utgift nu när jag inte får mina natt pengar:( och till på de är sjukskriven! Så där blev jag aningens knäckt... Men sambon ska ta bilen till sitt jobb där dom har en våtdammsugare. Så kanske vi får den "tömd" på vatten.. Så får vi se om vi kan hitta varifrån bilen tar in vatten sen..

Bjuder på dagens magbild. Sista bilden på vecka 20 mage:) imorn blir de vecka 21!!
Mysiga mage!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar